جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 28 بهمن 1397     
شهردار منطقه 8 به کمپین «نما؛ هویت شهرما» پیوست

 به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز،شهردار منطقه 8 با امضای کمپین «نما؛ هویت شهرما»، گامی به منظور ایجاد و حفظ نماهای فاخر در این محدوده از شرق پایتخت برداشت.

بهمن نوری شهردار منطقه 8 در حاشیه امضای این کمپین خطاب به فعالان اجتماعی حوزه نما گفت: این کار ارزشمند را تحسین می کنیم البته در گام های ابتدایی هستید و راه درازی را در پیش داریدکه امیدوارم این فعالیت ها به فرهنگ عام مردم و دستو کار مسئولان تبدیل شود.

 
این مدیر ارشد شهری بیان داشت: چهار گوشه کشور، بناهای مختلفی دارد که زبان گویای دوره خاصی از تاریخ ایران زمین است؛ به عنوان مثال، بناهای دوره صفویه یا پهلوی اول مشخص است اما متاسفانه در سال های اخیر اتفاقات ناخوشایندی در حوزه نما افتاده  و  این موضوع جنبه بازاری به خود گرفته است.
 
وی تصریح کرد: اکنون دیگر  نمایی که خریدار بیشتری دارد مد نظر قرار گرفته فارغ از این که با مواریث فرهنگی و تاریخی ما تا چه حد تجانس دارد؛ یعنی  شاهد نماهایی هستیم که با فرهنگ ما هیچ نسبتی ندارند و در این حوزه دست اندازی ها و تخریب هایی صورت گرفته که نهادهای مختلف هم غفلت کرده اند. تا جایی که  اگر قرار باشد از نمای خاص دوران جمهوری اسلامی مبنای خاصی را مدنظر قرار دهیم نمی دانیم چه نمایی باید باشد.
 
نوری اظهار داشت: اما در عین حال سال های اخیر گام هایی برای باید ها و نبایدهای نماها برداشته و ارزیابی نماها در کمیته مناطق 22 گانه تشکیل شده و نظارت کافی هم برای اجرای مصوبات اعمال می شود.
 
وی با اشاره به این که ما جزء مناطقی هستیم که ساخت و ساز زیادی در آن ها حاکم است تشریح کرد: بافت و پهنه منطقه ما این موضوع را ایجاب می کند؛ در کنار این، بافت فرسوده قابل توجهی و زیادی نیز در منطقه داریم. اما می توانیم  نماهای فاخر و مهم منطقه را به فعالان این کمپین معرفی کنیم زیرا  به هر حال در هر منطقه چند نمای معنادار و شاخص وجود دارد.
 
نوری در پایان گفت: آرزوی توفیق برای شما داریم و این که در نظر داشته باشید کارتان جنبه تخصصی داشته باشد و تبدیل به فرهنگ شهروندی شود.
 
در ادامه این مراسم محمد حسین فرخیان دبیر کمپین نما هویت شهر ما  توضیح داد: نما یکی از دغده های مهم دکتر حناچی بوده است که از زمان تصدی سمت معاونت شهرسازی  معماری برای آن گام برداشته و  اکنون نیز در کسوت شهردار تهران دغدغه شان بیشتر شده است.
 
وی تاکید کرد: قصدمان این است که پویش«نما؛ هویت شهرما» ماندگار شود و صرفاً به برگزاری یک نمایشگاه خلاصه نشود. بنابراین، امسال در جایزه چهره سال راه و ساختمان، شهرداران مناطق را هم لحاظ کردیم که باید دستاوردها و عملکردهای خاص در این زمینه داشته باشند.
 
فرخیان افزود: از نتایج جایزه چهره سال راه و ساختمان، معرفی شدن مدیران به مردم است تا مدیران مختلف خود رابشناسند و بین مردم و مسئولان همگرایی ایجاد شود. جایزه در دو سطح ملی و استانی برگزار خواهد شد و رأی گیری هم  در فضای پیامک انجام می شود.
 
دست نوشته شهردار منطقه
 
بر اساس این گزارش، متن دست نوشته نوری در یادبود کمپین بدین شرح است:
 
"نما برونداد سلایق، علایق و باورهای ماست. بدان امید که شاهد نماهای فاخر با تکیه بر مواریث غنی فرهنگی و تمدنی این مرز پرگهر باشیم."
 
گفتنی است  دکتر پیروز حناچی شهردار تهران در «همایش نما با محوریت مصالح و جزئیات اجرایی» که نهم بهمن‌ماه در بوستان گفت و گو برگزار شد، کمپین «نما، هویت شهر ما»  را رونمایی کرد و به این جریان پیوست.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: