جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 4 بهمن 1393     
گردهمایی ائمه جماعات جهت فرهنگسازی خط سفید و تفکیک زباله در منطقه 16

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،مدیران شهری در گردهمایی ائمه جماعات منطقه 16 به مناسبت روز هوای پاک، از روحانیون و مبلغان دینی برای فرهنگسازی در حوزه ترافیک و تفکیک زباله در سطح شهر و شهروندان دعوت کردند.

سید محسن اسدی شهردار منطقه 16 گفت: هدف از اعلام روز ملی هوای پاک، ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه است و از آنجایی که کلید اصلی کاهش آلودگی هوا، مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی بین‌بخشی ست، این روز می‌تواند عامل مهمی در ایجاد این مشارکت و هماهنگی بین‌بخشی باشد.

در ادامه این همایش تخصصی، حجت الاسلام صادق زاده گفت : ترافیک، تفکیک زباله ها در شرایط کنونی جزو مصادیق بارز امور مسلمین هستند که باید برای بهسازی آنها اهتمام کنیم.

در ادامه، حجت الاسلام جعفرپور مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر ضرورت فرهنگسازی درباره طرح «خط سفید»، به نوع رانندگی شهروندان تهرانی اشاره کرد و اجرای طرح خط سفید را عاملی برای تغییر رفتار رانندگان و کاهش تصادفات و افزایش ایمنی شهر دانست.

حجت الاسلام جعفرپور با تاکید بر لزوم اجرای طرح خط سفید به منظور ارتقای فرهنگ ترافیک و نهادینه سازی احترام به قانون تصریح کرد: اجرای طرحی چون خط سفید به همراه خود مطالبات عمومی و در مراحل بعد گسترش فرهنگ، کاهش آلودگی و ارتقای فرهنگ عمومی را به همراه دارد.

سپس دکتر جعفریان قائم مقام سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران تاکید کرد: حوزه پسماند ، حوزه اغناسازی و مشارکت مردم است ، پس می بایست در سطح جامعه گفتمانی را بنام منزلت اجتماعی حاکم نماییم تا به واسطه آن مردم خود بتوانند تصمیم گیری نموده و به مشارکت بپردازند .

جعفریان گفت: امروز شهرداری تهران با راه اندازی کمپین هایی نظیر زمین پاک و آسمان آبی تلاش دارد با مساعدت شهروندان طرح تفکیک پسماند را که یکی از اولویت های مهم شهرداری است آغاز کند و با تعبیه مخازن در مکان های متعدد در یک فضای زمانی مشخص و اصلاح الگوی مصرف خرید مردم بتوان تولید زباله را به حداقل رساند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: