جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 1 بهمن 1393     
متاسفانه اعتبارات عمرانی همیشه ناکافی بوده است

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز ، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص تخصیص بودجه 94 گفت : در کمیسیون عمران از تمام حوزه های عمرانی در وزارت خانه های مختلف دعوت کردیم که جهت بررسی پروژه ها و بررسی میزان اعتبار لازم و میزان تخصیص آن حضور پیدا کنند.

 تا بتوان آن دسته را که برای کشور دارای بهره بری بهتر و راه گشاتر باشند را در اولویت قرار داده و آن میزان اعتبار که به آن نیاز دارند در حوزه های راهی ، آبی و ریلی با دولت رایزنی شود تا  به آن ها کمک شود ، روند کاری به این صورت هست که ابتدا درخواست ها را بیان می کنند و گزارش کار ارائه می دهند تا وضعیت بودجه شان بررسی شود .

فیروزی در ادامه گفتگو به خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز گفت : عملا با این میزان اعتباری که در حوزه عمرانی قرار می دهند ، کارهای مفیدی انجام می پذیرد اما نمی توان از پس انتظارات مردم برآمد .

وی در خصوص معضل آلودگی هوا و مرتبط بودن آن با بحث توسعه حمل و نقل عمومی و توسعه مترو گفت : مجموعه وزارت راه و شهرسازی در حوزه ی حمل و نقل مجموعه ایست با فعالیت های سنگین و پرهزینه لذا اجرای پروژه ها نیاز به اعتبارات قوی دارد.

فیروزی در رابطه با اینکه چه اشخاصی درتخصیص اعتبارات چه ارگان هایی تاثیرگذارند گفت : بر اساس ارائه طرحی مقرر گردید که وزارت راه و شهرسازی بخش خصوصی را دخالت دهد و در خصوص بزرگراه ها و آزاد راه ها کمک کند و مجلس هم حمایت کند که این مساله رای بیاورد تا بخش های خصوصی در حوزه حمل و نقل  ، راه ، جاده و ریل به کار گرفته شوند و برای کمک در این حوزه ها ورود پیدا کنند که این موضوع اتفاقات خوبی را رقم خواهد زد .

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه میزان اعتبارات ما کم و محدود هست ، برای حل این گونه مشکلات می توان از بخش خصوصی استفاده کرد .

فیروزی در ارتباط با همکاری و عملکرد دولت تدبیر و امید در خصوص بودجه در نظر گرفته شده دربخش عمرانی کشور در مقایسه با دولت های پیشین که شاهد بودیم بودجه ای را که برای شهرداری ها در نظر می گرفتند ، به طور کامل تخصیص پیدا نمی کرد و شهرداری ها برای ارائه خدمات به شهروندان با مشکلات بسیاری مواجه بودند گفت : هم اکنون در دولت جدید از لحاظ اقتصادی با میزان کاهش قیمت نفت روبرو هستیم و دولت از نظر اعتباری دچار مشکلاتی می باشد ، امیدواریم دولت بتواند بودجه مناسبی را به شهرداری و در واقع به مردم اختصاص بدهد .

فیروزی در خاتمه گفتگو اظهار داشت : هر چند اعمال این اعتبارات در حوزه ی عمرانی مفید واقع شده است اما به هیچ وجه کافی نمی باشد .   




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: