جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 1 بهمن 1393     
تجارت نفتی داعش/تصاویر

فرارو: حمله هوایی چند ماه گذشته ائتلاف بین‌المللی به مواضع تولید نفت داعش باعث کاهش شدید درآمد این گروه تروریستی از قاچاق نفت شده است. گروه تروریستی داعش پیش از حملات هوایی ائتلاف روزانه حدود دو میلیون دلار از فروش غیرقانونی نفت خام و محصولات پالایش شده سود بدست می‌آورد؛ رقمی که اکنون به 500 تا 750 هزار دلار رسیده است.

نفتی که داعش از میادین تحت کنترل خود در عراق و سوریه استخراج می‌کند معمولاً برای پالایش و تبدیل به گازوئیل و بنزین کم‌کیفیت به پالایشگاه‌های سیار در سوریه تحویل داده می‌شود. این پالایشگاه‌ها با روش‌های ابتدایی اقدام به پالایش نفت می‌کنند. برآورد می‌شود هر پالایشگاه سیار توان پالایش روزانه بین 300 تا 500 بشکه محصولات پالایش شده نظیر گازوئیل را داشته باشد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که محصولات این پالایشگاه‌ها به موصل و دیگر مناطق تحت کنترل داعش یا بصورت قاچاق به ترکیه فرستاده‌ می‌شود؛ ساکنان مناطق تحت کنترل داعش نیز نفت و بنزین را از همین طریق خریداری می‌کنند.

مجموع نیاز مناطق تحت کنترل داعش به محصولات پالایش شده از جمله سوخت مورد نیاز برای تولید برق و حمل و نقل غیرنظامیان چیزی حدود 170 تا 200 هزار بشکه در روز برآورد می‌شود. «نور کلزی» عکاس خبرگزاری رویترز در سوریه به یکی از این پالایشگاه‌های داعش در «کفر حمراء» در حلب رفته و از تجارت نفتی داعش عکاسی کرده است؛ تجارتی که بخش قابل توجهی از اقتصاد داعش را شامل می‌شود.


















درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: