جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 30 دی 1393     
سیاست‌های تشویقی دولت برای خروج داوطلبانه صنایع آلاینده

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،معاون مدیر کل و رئیس محیط زیست شهر تهران از اعلام داوطلبانه دو کارخانه صنایع غذایی جهت خروج از تهران خبر داد.

محمد حسین بازگیر معاون مدیر کل و رئیس محیط زیست شهر تهران با اشاره به آغاز هفته هوای پاک از 29 دی ماه اظهار داشت: سه واحد سیار معاینه فنی با رویکرد کنترل وضعیت آلایندگی خودروها با مشارکت پلیس راهنمایی و رانندگی  شهر تهران، شهرداری و محیط زیست از امروز و تا پایان این هفته به ارائه خدمات رایگان به شهروندان خواهند پرداخت.

وی به استقرار واحدهای سیار در سه نقطه میدان هفت تیر مقابل اداره محیط زیست، خیابان بهشت روبروی شهرداری و نیز خیابان آ‌زادی جنب پاسگاه راهور اشاره کرد و افزود: تمامی این واحدهای سیار به سنجش رندمی اگزوز خودروهای آلاینده خواهند پرداخت.

*خروج یکی از صنایع آلاینده همزمان با دومین روز از هوای پاک

وی از صنایع آلاینده به عنوان یکی از مهم ترین عوامل آلودگی شهر تهران یاد کرد و اظهار داشت: با پیگیری‌های شهرداری تهران و محیط زیست کارخانه ایران ابزار به عنوان یکی از این صنایع آلاینده امروز و در دومین روز از هفته هوای پاک جمع آوری و به خارج از شهر منتقل شد.

معاون مدیر کل و رئیس محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه انتقال این کارخانه آلاینده به نوعی جشن جمع آوری واحدهای آلاینده محسوب می‌شود، تصریح کرد: اقدامات لازم در خصوص سایر واحدهای آلاینده نیز در دستور کار است.

بازگیر انتقال صنایع‌آلاینده را آخرین راهکار عملی در جهت کاهش میزان ‌آلایندگی در شهر ذکر کرد و گفت: هر چند کاربرد راهکارهای زیست محیطی در جهت کاهش میزان آلایندگی‌ها مانع از انتقال صنایع آلاینده خواهد شد اما در صورت عدم اجرای این راهکارها تمامی واحدهای آلاینده مطابق یک برنامه زمان بندی شده به خارج از شهر منتقل می‌شوند.

وی از آلودگی آب و هوا به عنوان دو نتیجه استقرار صنایع آلاینده در سطح شهر یاد کرد و گفت: هر چند میزان‌آلایندگی هر صنعت مرتبط با میزان تولید آن صنعت است اما برنامه ریزی‌ها جهت انتقال تمامی صنایع آلاینده صورت پذیرفته است.

 

*سیاست‌های تشویقی دولت جهت خروج داوطلبانه صنایع آلاینده

 

معاون مدیر کل و رئیس محیط زیست شهر تهران به اعلام داوطلبانه دو صنایع غذایی جهت خروج از تهران اشاره کرد و افزود: مطابق تصمیم هیئت دولت نیز سیاست‌های تشویقی در جهت خروج داوطلبانه صنایع آلاینده اخذ شده است که از آن جمله می‌توان به اعطای زمین و تخفیف در اخذ عوارض و مالیات اشاره کرد.

بازگیر با تاکید بر اینکه ابلاغ سیاست جدید دولت سبب افزایش میزان خروج صنایع ‌آلاینده از شهر خواهد شد از پهنه غرب و محور جاده مخصوص قدیم کرج، محور شرق خیابان سازمان‌ها و اتحاد و جنوب تهران به عنوان آلوده ترین نقاط تهران از  نظر استقرار صنایع آلاینده یاد کرد و اظهار داشت: متاسفانه معضلاتی نظیر زباله و ضایعات سوزی و یا آلودگی آب در جنوب تهران تا حدی است که امروز مشکلات فراوانی را در این مناطق ایجاد کرده است.  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: