جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 30 دی 1393     
شهرداری تهران با شعار «من انقلابی‌ام» به استقبال «دهه فجر» می‌رود

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و مسئول کمیته فضاسازی و تزئینات شهری ستاد بزرگداشت دهه فجر ضمن تشریح برنامه‌های این کمیته، شعار محوری شهرداری تهران برای دهه فجر امسال را «من انقلابی‌ام» اعلام کرد.

حجت‌الاسلام میثم امرودی در سلسله نشست‌های خبری دهه فجر انقلاب اسلامی که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد؛ اظهار داشت: رمز بقای انقلاب ما وحدت و انگیزه الهی است. در طول این سال‌ها همواره مردم در تمام صحنه‌ها با یکدیگر وحدت داشته‌اند و دشمنان می‌خواهند همین وحدت را از طریق شبکه‌های اینترنتی و ماهواره‌ها از بین ببرند.آنها می‌خواهند بین شیعه و سنی تفرقه ایجاد کنند به همین دلیل به پیامبر اکرم (ص) توهین می‌کنند و بعد هم ترور به راه می‌اندازند و آن را به مسلمانان نسبت می‌دهند. امام همواره در وصیت نامه خود بر اینکه وحدت داشته باشید تاکید داشته‌اند.

امرودی ادامه داد: در تمام سال‌های پس از انقلاب و در تمام فرازوفرودهایی که شاهد آن بودیم این دو رمز بروز و ظهور داشت اما فکر می‌کنم عامل دیگری هم در این زمینه وجود دارد که حضرت امام(ره) به دلیل بدیهی بودن در‌آن زمان اشاره‌ای به آن نداشتند و آن نقش خود ایشان در رهبری بود. انگیزه الهی و وحدت حول محور رهبری آگاه و فقیه در ایران به سرانجام رسید و شاهد مثال آن هم مشاهده سرانجام حرکت‌های اسلامی در کشورهای منطقه در همین سال‌های اخیر است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تأکید کرد: براساس همین سه رمز کلیدی دشمن امروز اصل انقلاب و روحیه انقلابی مردم ما را نشانه گرفته و به همین دلیل امسال هدف‌گذاری اصلی ما در دهه فجر تمرکز بر انقلابی بودن مردم ایران با شعار «من انقلابی‌ام» خواهد بود.

وی سپس به تشریح رویکردهای اصلی شهرداری تهران در برنامه‌های بزرگداشت سی‌وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: پاسداشت ۲۲ بهمن به‌عنوان روز آزادی ملت ایران، نمایش اقتدار مردمی جمهوری اسلامی ایران، توجه به ۲۲ بهمن به‌عنوان جشن ملی و یوم‌الله، تبلیغ انقلاب ایران به عنوان الهام بخش بیداری اسلامی و نیز نمایش ایران به عنوان نماد مقاومت انقلابی در جهان از مهمترین رویکردهای ما در جشن‌های امسال خواهد بود.

وی تصریح کرد: الگوی اصلی برنامه‌های و تزئیات محیطی ما حول محور شعار «من انقلابی‌ام» خواهد بود.

امرودی عنوان کرد: در برنامه‌های طراحی شده شهرداری هیچ دخالتی در تزئینات و برنامه‌های مردمی نخواهد داشت و کارهای بزرگ و عمده در زمینه تبلیغات محیطی و جشن‌های میدانی را ما برگزار خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه امسال محور اصلی برنامه‌های شهرداری تهران توجه به محتوا و تمرکز بر انتقال پیام‌های انقلاب به نسل جدید با زبان روز خواهد بود گفت: مردم امسال در همه جای تهران رنگ و بوی ویژه دهه فجر را لمس خواهند کرد.

 اجرای 2 هزار جشن دهه فجر در محلات، مدارس و مساجد پایتخت

مسئول کمیته فضاسازی و تزئینات شهری ستاد بزرگداشت دهه فجر در ادامه این نشست به تشریح جزئیات برنامه‌های شهرداری تهران و زیر مجموعه‌های آن پرداخت که در مجموع بالغ بر ۴۰ هزار برنامه را شامل خواهد شد.

وی از برگزاری بیش از 2000 جشن دهه فجر در سرای محلات ، مدارس و مساجد شهر تهران خبر داد و افزود: طی دهه مبارک فجر برنامه هایی چون آئین غبارروبی و گلباران گلزار شهدای بهشت زهرا (س) و حرم شهدای گمنام سطح شهر، برپایی نمایشگاه کتب و محصولات فرهنگی با محوریت انقلاب اسلامی ولایت و بصیرت در 22 منطقه، برگزاری یک جشن ویژه فرامنطقه‌ای در هر کدام از مناطق، برگزاری هفته فیلم در 22 مرکز فرهنگی بازپخش فیلم های سینمایی انقلاب اسلامی ویژه عموم، تجلیل از خانواده معظم شاهد و ایثارگر با حضور شهرداران نواحی و معاونین شهرداری اجرا می شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد: فضاسازی تبلیغی سطح شهر با بهره مندی از ظرفیت های تبلیغی از جمله پرتابل ها ، بیلبوردها و عرشه های پل ، نصب گسترده پرچم جمهوری اسلامی ایران درمعابر، بزرگراه ها، میادین و خیابان های شهر تهران با محوریت آموزه های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی از مهمترین اقدامات این دهه به شمار می رود. همچنین پرچم ، پازل ، بالن و بادکنک ، کاور ، سربند و .. که با اختصاص تیراژ  و بصورت متحدالشکل  در مناطق 22گانه تولید و در روز 22 بهمن توزیع خواهد شد.

 

حضور فعال گروه های فرهنگی و هنری جشنواره شمسه در 22 بهمن

وی با اشاره به حضور جشنواره شمسه در برنامه های دهه فجر گفت: گروه های فرهنگی و هنری شمسه با محوریت عکاسان ، نقاشان ، فیلم سازان به منظور مشارکت در برگزاری برنامه  های محله محور و نیز مستند سازی حضور حماسی شهروندان در مراسم راهپیمایی 22بهمن حضور دارند. همچنین در  ایام دهه فجر اتوبوس های شمسه در میادین مهم شهر تهران ارائه خدمات فرهنگی استقرار می یابند.

امرودی خاطرنشان ساخت: اتخاذ تمهیدات مناسب جهت برگزاری با شکوه نماز جماعت ظهر و عصر در پایان مراسم راه پیمایی 22 بهمن، برپایی 22 نمایشگاه تجسمی از وقایع انقلاب اسلامی و حضور مردمی در 22 منطقه ، بر پایی 22 ایستگاه فرهنگی در مسیر های شش گانه راه پیمایی و ارائه خدمات و محصولات فرهنگی به عموم راه پیمایان و تزئین و گل آرائی و پذیرایی و تبلیغات محیطی در مسیر راهپیمایی و جایگاه اصلی از دیگر برنامه های دهه فجر به شمار می رود.

رهاسازی 15 هزار بادکنک بر فراز برج میلاد

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های شهرداری تهران در ایام‌الله دهه فجر و هدف از برگزاری این برنامه‌ها، عنوان کرد: فعالیت‌های این سازمان بسیار گسترده است و هزاران برنامه با رویکردهای پاسداشت انقلاب اسلامی برگزار می‌کند. از جمله برنامه‌های خاص این سازمان تجدید بیعت با خانواده‌های شهرداری شهید است و حضور در مرقد حضرت امام و گلباران مزار شهدا، همچنین برپایی المان‌های حجمی و نمایشگاه‌های نقاشی در فرهنگسراها است. همچنین امسال 15 هزار بادکنک در فراز برج میلاد رها خواهد شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه گفت: در سطح شهر تهران ما امسال شعارهایی با محور «من انقلابی هستم» داریم و آذین‌بندی‌هایی در سطح شهر و میادین بزرگ و فضاهای عمومی را سازمان بر عهده دارد. همچنین در مسیر راهپیمایی ویژه برنامه‌ها و آذین‌بندیها از دیگر برنامه‌های سازمان است.

کاشت پنج میلیون اصله نهال از اولین روز دهه فجر تا اسفند ماه

امرودی خاطرنشان کرد: حدود 100 عدد سازه شهری و تبلیغی ایجاد کرده‌ایم و طراحی جایگاه سخنرانی امام و جلوس ایشان از دیگر برنامه‌های این سازمان است. برج میلاد هم برنامه‌های فرهنگی و هنری بسیار زیادی دارد از جمله آنها برگزاری تئاتر، فیلم و جشن‌های مناطق مختلف ملی و فرامنطقه‌ای است.

وی با بیان اینکه نصب بنرهای تبلیغاتی و نظافت و پاکسازی مسیرهای راهپیمایی از دیگر برنامه‌های شهرداری است، اظهار کرد: نصب بنرهای تبلیغاتی مربوط به ستاد در اطراف میدان آزادی و منتهی به این خیابان انجام می‌شود. همچنین از ویژه برنامه‌های مهم ما کاشت پنج میلیون اصله نهال است که از اولین روز ایام‌الله دهه فجر تا اسفند ماه این کاشت نهال ادامه دارد که توسط سازمان پارک‌ها و بوستان‌ها اقدام به این کار می‌شود.

به گفته معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، از دیگر برنامه‌های شهرداری، تقدیر مردمی در راستای حمایت و تقدیر از تشکل‌های مردم نهاد و دغدغه‌مند فرهنگ اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های سرای محلات شهر تهران، اظهار کرد: مرور فیلم‌های منتخب جشنواره فیلم فجر و فضاسازی لازم و شایسته این ایام از دیگر برنامه‌های ما در محلات است. همچنین بزرگداشت مفاخر اسلامی و شعرخوانی و اجرای تئاتر کودک، اجرای نقالی انقلابی و پخش سرودهای انقلابی از دیگر برنامه‌های شهرداری تهران است که با محوریت (شمسه) انجام می‌شود. اجرای پرده‌خوانی انقلاب با موضوع خاطرات 57 و شهدا از دیگر برنامه‌ها است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: