جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 30 دی 1393     
نفت دوباره به کانال 48 دلاری بازگشت

فارس: رشد اقتصادی کمتر از انتظار چین و افزایش تولید نفت عراق رقمی تاریخی قیمت نفت را بار دیگر پایین آورد و هر بشکه نفت در بازارهای جهانی به 48.54 دلار کاهش یافت.

به گزارش رویترز، پس از اینکه رشد اقتصادی چین در سال 2014 به کمتر از میزان هدف‌گذاری شده دولت این کشور رسید و ضعیف‌ترین رشد سالانه طی 24 سال اخیر را رقم زد، قیمت نفت کاهش یافت.

انتشار این آمار بر نگرانی‌های موجود در  بازارهای انرژی که هم‌اکنون از کاهش تقاضا و عرضه بیش از حد در فشار هستند، افزود که این از عوامل کاهش قیمت نفت عنوان شده است.

همچنین روز گذشته اعلام ثبت رکورد تاریخی تولید نفت عراق از سوی وزیر نفت این کشور نیز از دیگر عوامل کاهش قیمت بیشتر نفت عنوان شده بود.

بر اساس آمارهای اداره ملی آمار چین، این کشور سال گذشته رشد اقتصادی 7.4 درصدی را تجربه کرد که کمتر از 7.5 درصد مد نظر دولت این کشور است. رشد اقتصادی چین در سه ماهه چهارم به کمترین رقم در نزدیک به 6 سال اخیر رسید.

از اینرو، هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 30 سنت کاهش 48.54 دلار فروخته شد. نفت خام امریکا نیز با یک دلار و 37 سنت کاهش 47.32 دلار در هر بشکه معامله شد.

دنیل انگ تحلیلگر فیلیپ کپیتال در سنگاپور در این‌باره گفت، آمار تولید ناخالص داخلی چین احساسی متناقضی از اینکه رشد کمتر نشان دهنده یک چشم‌انداز منفی برای تقاضای نفت در کوتاه‌مدت است در بازار ایجاد کرده است.

وی افزود، به نظر می‌رسد (آمار) تولیدات صنعتی بهتر بوده است و این نشان‌دهنده بهبود بالقوه در طولانی‌مدت است.

انگ ادامه داد، جلوتر که برویم و با انتشار نظرسنجی اقتصادی اتحادیه اروپا و آلمان که امروز منتشر خواهد شد، ممکن است تاثیرات بیشتری بر قیمت نفت شاهد باشیم.

موسسه اعتبارسنجی مودی امروز اعلام کرد، کاهش قیمت نفت می‌تواند تاثیرات منفی بر شرکت‌های اکتشاف و تولید جنوب غرب آسیا داشته باشد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: