جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 29 دی 1393     
واکنش یمن به اتهامات پاریس

 

فارس: «علی حسن الاحمدی» رئیس سرویس امنیت ملی یمن اتهامات وارده به یمن را مبنی بر اینکه این کشور، منبع تروریسم است، رد کرد.

وی در گفت‌وگو با روزنامه کویتی «السیاسة» اظهار داشت: یمن منبع تروریسم نیست بلکه تروریسم از خارج به این کشور وارد شده است. زمانی که یک تروریست وارد یمن می‌شود و سپس به کشورش یا کشور دیگر باز می‌گردد، تمام نگاه‌ها به یمن دوخته می‌شود گویی که آن منبع تروریسم است. آخرین مورد نیز حمله تروریستی در پاریس در 7 ژانویه جاری بود. «شریف کواشی» یکی ازعاملان حمله به نشریه «شارلی ابدو» از یک کشور همسایه وارد یمن شد و تنها 10 روز در یمن بود. پس از آن به کشورش بازگشت و 3 سال در کشورش بود.

الاحمدی افزود: این دستگاه اطلاعاتی فرانسه است که باید سرزنش شود نه یمنی که کواشی در آن، تنها 10 روز را سپری کرده است. وی به همراه یک فرانسوی به نام «سالم بن قالم» وارد یمن شده و پس از گذشت 10 روز به یکی از کشورهای همسایه رفته و از آنها در 15 آگوست 2011 به سوریه رفته است.

وی ضمن محکوم کردن حملات پاریس گفت این حادثه را همه دنیا محکوم کرد اما دقیقا در همان روز نیز، انفجار تروریستی در صنعا روی داد که طی آن 40 جوان کشته و 70 تن زخمی شدند که در حال ثبت‌ نام در دانشکده پلیس بودند. چند روز پیش از ان نیز یک حمله تروریستی در شهر «إب» روی داد که طی آن ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند که دینا هیچ توجهی به آن نکرد.

رئیس سرویس امنیت ملی یمن افزود: دو تبعه فرانسوی در یمن دستگیر شده‌اند که به همراه ده‌ها خارجی دیگر از سوی سرویس امنیتی یمن تحت بازجویی قرار دارند.

 وی تایید کرد که شمار زیادی از تروریست‌ها از طریق مرزهای زمینی و دریایی وارد یمن می‌شوند و جوانان یمنی را برای القاعده جذب می‌کنند. طی دو دهه گذشته نیز این گروه‌های تروریستی خسارات جانی و مالی زیادی به یمن وارد کرده‌اند. این تروریستهای خارجی از 11 کشور عربی، اروپایی،‌ آفریقایی و آسیایی هستند و شمار آنها از هزار نفر نیز بیشتر است که در استانهای مختلف یمنی حضور دارند. باندهای کوچکی از داعش نیز در استانهای «إب»، «لحج» و «حضرموت» مستقر هستند. نیروهای امنیتی نیز تحرکات عناصر این گروه‌ها را رصد می‌کنند و تاکنون شماری از انها را دستگیر کرده‌اند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: