جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 28 دی 1393     
تولید اولین خودروی برقی در کشور

خبرخودرو: محمد تقی‌ خانلو در حاشیه مراسم رونمایی از خودروی برقی سابرنیا همزمان با هفته هوای پاک و با حضور رئیس سازمان محیط زیست، اظهار داشت: ظرفیت تولید سابرنیای برقی در کشور سالانه 42 هزار و 500 دستگاه است که در صورت مشخص شدن حمایت‌های دولتی، به تولید انبوه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تولید آزمایشی سابرنیای برقی آغاز شده است، افزود: دولت و به طور مشخص، وزارت نفت طبق  بند «ق» قانون بودجه 93 از محل عدم مصرف بنزین در خودروهای برقی و صرفه‌جویی حاصل از آن به تولید این محصولات کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: وزیر نیرو نیز برای ایجاد جایگاه سوخت‌رسانی به خودروهای برقی وعده داده است.

مدیر عامل دیار خودرو با اشاره به انجام مذاکره برای حمایت از تولید سابرنیای برقی با وزارت نفت، گفت: در همه کشورها از تولید خودروهای برقی حمایت می‌شود و در صورت اعمال این حمایت‌ها، قیمت خودروی برقی برای مصرف‌کننده کمی کمتر از خودروهای بنزینی خواهد بود.

وی اظهار داشت: در فاز اول برای استفاده از سابرنیای برقی در ناوگان تاکسیرانی با دولت مذاکره کرده‌ایم.

وی در مورد صرفه‌جویی مصرف انرژی در کشور با استفاده از خودروهای برقی نیز توضیح داد: پیمایش تاکسی‌ها روزانه حدود 220 کیلومتر است که این میزان پیمایش، مصرف سوخت تاکسی‌ها را در طول یک سال به 10 هزار لیتر بنزین می‌رساند.

خانلو ادامه داد: گزارشی در مورد میزان صرفه‌جویی حاصل از این مسئله به وزارت نفت ارائه کرده‌ایم که توسط آنها در حال بررسی است.

وی تصریح کرد: با در نظر گرفتن قیمت فعلی بنزین که لیتری 50 سنت است، خودروی برقی حدود 5 هزار دلار صرفه‌جویی در مصرف سوخت تاکسی‌ها ایجاد خواهد کرد.

وی در مورد ایجاد جایگاه‌های سوخت‌رسانی به این خودروهای برقی نیز گفت: با توجه به اینکه در فاز اول از این خودرو به عنوان تاکسی استفاده خواهد شد، در ایستگاه‌های تاکسی‌، شارژ این خودرو انجام خواهد شد.

مدیر عامل دیار خودرو ادامه داد: سابرینای برقی در سربالایی‌های داخل شهر بهتر از مدل بنزینی خودش عمل می‌کند.

به گفته وی، سابرنیای برقی با هر بار شارژ قادر به پیمایش مسافت  250 کیلومتری است و این محصول دارای موتور 20 کیلوواتی است و شتاب، قدرت و سرعت آن نسبت به نوع بنزینی خودش بیشتر است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: