جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 28 دی 1393     
اوباما راهی دهلی نو می‌شود

تسنیم: دهلی‌نو اعلام کرد: قرار است «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در سفری به هند فصل جدیدی از گفت‌‎وگوها را در رابطه با امنیت و آینده افغانستان با «نارندرا مودی» رئیس‌جمهور این کشور باز کند.

مقامات هندی افزودند: احتمال افزایش فعالیت داعش، القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی در پاکستان، از دیگر موضوعات مورد بحث در سفر اوباما به هند می‌باشد.

این مقامات دولتی هند که نخواسته‌اند نام آن‌ها افشا شود به رسانه‌های این کشور گفتند: آمریکا برنقش مثبت هند برای تأمین امنیت در افغانستان تاکید دارد.

به گفته‌ی آن‌ها، آمریکا انتظار دارد تا پس از خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان، هند نقش کلیدی در تأمین امنیت این کشور ایفا کند.

مقامات دهلی تصریح کردند: احتمالا واشنگتن برای عملی شدن خواسته خود، پیشنهادهای اقتصادی و دفاعی را نیز بر روی میز مذاکره با هند قرار خواهد داد.

براساس اطلاعاتی که مقامات هندی در اختیار رسانه‌های این کشور قرار دادند، قرار است رئیس‌جمهور آمریکا در بیست‌وپنجم ماه جاری میلادی به هند سفر کند.

هند از همکاران و حامیان نزدیک دولت افغانستان به شمار می‌رود که در جریان چند سال گذشته میلیون‌ها دلار را در بخش‌های مختلف این کشور به صرف رسانده است.

ساخت دانشگاه، نیروگاه‌های آبی و ایجاد مراکز فرهنگی از فعالیت‌های اصلی هند در افغانستان می‌باشد.

در دوران حکومت «حامد کرزی» رئیس‌جمهور سابق افغانستان، وی نیز بخشی از تجهیزات نظامی ارتش این کشور را از هند خریداری کرده بود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: