جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 27 دی 1393     
آغاز کارشناسی تعرفه‌های درمان 94

 

ایسنا: معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی از آغاز کارشناسی‌ها برای تعیین تکلیف تعرفه‌های تشخیصی درمانی سال آینده خبر داد و گفت: تعرفه‌های 94 طبق قانون قبل از سال جدید اعلام خواهد شد.

دکتر محمد جهانگیری در این باره گفت: کارشناسی‌های تعیین تعرفه‌های تشخیصی درمانی سال 94 در حال انجام است. این کارشناسی‌ها برای کل تعرفه‌ها اعم از ویزیت سرپایی و بستری خواهد بود.

وی با اشاره به اقداماتی که در سال جاری در جهت تدوین و ابلاغ کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات سلامت انجام شد، افزود: برای تعرفه‌های سال آتی تمرکزمان بر روی تعرفه‌های ویزیت خواهد بود. به این ترتیب در سال آتی خدمات سرپایی سرلوحه کار است.

جهانگیری تاکید کرد: بر اساس مستندات موجود، جامعه پزشکی حمایت کامل خود را از مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت به صورت رسمی و کتبی اعلام کرده‌ و در طی مدت اجرای این طرح همراهی و هماهنگی‌های لازم را داشته‌اند.

دبیر ستاد نظارت بر تعرفه‌های پزشکی ضمن اشاره به فعالیت سامانه 1690 جهت رسیدگی به شکایات و تخلفات تعرفه‌ای، گفت: تنها پنج درصد از کل تماس‌ها با این سامانه به تعرفه مربوط بوده و از این میان هم حدود 10 درصد موارد به بستری مربوط بوده است. همچنین 17 درصد تماس‌ها با 1690، ابراز تشکر بوده است.

جهانگیری در پاسخ به این سوال که آیا موارد مربوط به ویزیت را نیز می‌توان با سامانه 1690 در میان گذاشت؟ گفت: در مورد ویزیت هم مردم می‌توانند با این سامانه تماس گیرند، اما واقعیت آن است که دستور کار این سامانه در مرحله اول رسیدگی به مباحث بستری است، چرا هزینه‌ها در این بخش انجام شده و اصلاحات انجام شده در خدمات بستری بوده است. اما اگر موردی در زمینه ویزیت هم باشد به دانشگا‌ه مربوطه ارجاع می‌دهیم و پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

وی در ارزیابی خود از گام سوم طرح تحول نظام سلامت گفت: طرح تا کنون بسیار موفق بوده و هماهنگی جامعه پزشکی با طرح و همچنین رعایت حقوق بیماران بسیار خوب بوده است و سطح کیفی خدمات بالاست. البته می‌دانیم که نیازها زیاد است، اما مردم نیز آگاه باشند که منابع با مصارف همخوان نیست بنابراین با صبر و تحمل ما را همراهی کنند و مشکلات واقعی را با ما در میان گذارند تا در ادامه کار رفع شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: