جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 27 دی 1393     
کاهش 11 درصدی آلایندگی هوا

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،رییس ستاد محیط ‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از کاهش 11 درصدی آلایندگی هوا نسبت سال گذشته خبر داد.

علی‌محمد شاعری رئیس ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در نشست خبری که امروز(شنبه) به مناسبت هفته هوای پاک  در ساختمان شهرداری تهران برگزار شد، با اشاره به کاهش آلاینگی هوا در پایتخت، اظهار کرد: در حال حاضر شاهد کاهش 11 درصدی آلایندگی هوای پایتخت نسبت به سال گذشته هستیم.

وی در ادامه افزود: در روز 29 دی ماه که مصادف با روز هوای پاک است، فروش طرح ترافیک روزانه ممنوع اعلام شده است.

رئیس ستاد محیط‌ زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران همچنین تاکید کرد : اجازه فعالیت صنایع آلاینده را در شهر تهران نمی‌دهیم.

شاعری گفت: هفته هوای پاک همه ساله از روز 29 دی ماه شروع و تا 5 بهمن‌ ماه ادامه دارد و همچنین امسال شهرداری تهران با شعار آسمان آبی حق من است در ادامه کمپین آسمان آبی و زمین پاک برنامه‌های گسترده‌ای را از جمله آموزش وفرهنگسازی شهروندان را در دست اجرا دارد.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در مناطق 22 گانه برنامه‌های بسیاری  برای کاهش آلایندگی هوا در دست انجام است، تصریح کرد: با همکاری  حمل و نقل، خدمات شهری، معاونت عمران و شهرسازی، پلیس راهور، رسانه ملی، صنایع و معادن امید است در این هفته بتوانیم فعالیت‌های گسترده‌تری نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

شاعری با اشاره به اینکه هم‌اکنون کاهش آلایندگی محسوسی در شهر مشاهده کرده‌ایم افزود: امسال با فعالیت‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی توانستیم در مناطق 22 گانه گامی‌ اساسی در کاهش آلودگی شهرمان برداریم و میزان آلودگی در پایتخت را در مقایسه با سال گذشته 11 درصد کاهش دهیم.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران با تاکید بر اینکه شهرداری تهران برنامه‌های بسیاری برای کاهش آلودگی هوای شهر دارد عنوان کرد: در تلاش هستیم تا پایان سال میزان روزهای سالم را نسبت به سال گذشته افزایش دهیم .

وی در ادامه یکی از علل مهم در کاهش آلودگی هوا را قطع ریزگردها از کشور عراق دانست و تصریح کرد: خوشبختانه امسال به دلیل بارش باران در کشور عراق ریز‌گردهای عربی در شهر تهران مشاهده نشد و همچنین بهبود کیفیت سوخت ناپایداری هوا نسبت به سال گذشته با خودروهای متخلف و دود زا از دیگر عوامل مهم در کاهش‌ آلودگی هوا بوده است.

شاعری یکی از عوامل مهم را در بهبود آلاین گی‌ هوا رفتارهای شهروندی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در 6 ماهه دوم سال به مرور صنایع آلاینده کاهش یافته و از اول بهمن ماه شاهد ناپایداری هوا و کاهش آلودگی خواهیم بود.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران با تاکید بر از بین بردن منشا ریزگردها در منطقه گفت: فعالیت‌های صنایع آلاینده یکی از این منشاهای آلایند گی است که امید است با اقدامات شهرداری و دولت بتوانیم این صنایع را از بین برده و به سطحی از استانداردهای جهانی برسیم که مطابق با  دیگر کشورهای روز دنیا است.

وی در ادامه با اشاره به کاهش آلودگی هوا و 92 روز هوای ناسالم در سالجاری تاکید کرد: باید در خصوص کاهش آلایندگی و آلودگی هوا اقدامات گسترده‌تر و علمی تر را انجام دهیم تا سال های آینده روزهای سالم‌تری داشته باشیم.

شاعری با تاکید بر اینکه سازمان های بین‌المللی معتبر نقطه‌ پیک آلودگی را ملاک تصمیم گیری و انجام خود مراقبتی توسط شهروندان می‌دانند ادامه داد: متاسفانه در کشور ما این نقطه پیک به صورت میانگین گیری انجام می‌شود که مرکز کنترل هوا و محیط زیست شهر باید روش خود را تغییر دهد.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران با تاکید بر اینکه شهرداری تهران بر حسب وظایف اجتماعی یکی از مهمترین اولویت‌های خود را بهبود کیفیت زندگی مردم می‌داند افزود: شهرداری تهران بیشترین اعتبارات خود را صرف اجرای پروژه هایی می‌کند که منجر به آلودگی شهر تهران می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی وظیفه شهرداری تهران این است که بیشترین سرمایه گذاری را بر روی توسعه حمل و نقل  عمومی اختصاص دهد.

شاعری با اشاره به اینکه برای نوسازی اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها برنامه های گسترده‌ای در دست اجرا دارد تصریح کرد: مصوب شده که شهرداری تهران حداکثر تا برنامه 5 ساله دوم خود خودروها، تاکسی ها و خودروهای فرسوده را نوسازی کند و همچنین سوختهای برقی را جایگزین سوخت‌های فسیلی کند.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران با تاکید بر اینکه تا پایان امسال اتوبوس‌های برقی و تاکسی ‌های هیبریدی به عرصه حمل و نقل عمومی وارد می‌شوند توضیح داد: امید است که سهم حمل و نقل برقی به حدود 10 درصد برسد و بتواند جایگزین موثری برای حمل و نقل آلاینده شهر باشد. 

وی با اشاره به اینکه توسعه انرژی‌های نو هم اکنون به صحن شورا فرستاده شده است گفت: امید است که این پروژه تا سال آینده به تصویب برسد و بتوانیم با توسعه این انرژی ها  آلودگی‌هوای شهرمان را کاهش دهیم. 

شاعری در خصوص معاینه فنی ساختمان تصریح کرد: در شهرداری تهران عملیاتی در خصوص معاینه فنی ساختمان داریم و در همین امر هم 6 پارک با هدف ترویج انرژی های نو در دست احداث داریم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: