جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 26 فروردين 1393     
در خوردن نوبرانه بهار احتیاط کنید!

 
 
ایسنا: کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان مرکزی با تأکید بر مصرف به اندازه گوجه سبز، آنتی‌اکسیدان موجود در این میوه را مانع بروز سرطان عنوان کرد.

سوسن خدام ، اظهار کرد: در خوردن نوبرانه فصل بهار باید کمی جانب احتیاط را نگاه داشت.

وی با اشاره به اینکه گوجه سبز یکی از میوه‌های مختص فصل بهار است، افزود: هضم و جذب میوه‌های نارس مانند گوجه سبز به دلیل داشتن بافت فیبری، کمی با مشکل همراه است و مصرف زیاد آن برای دستگاه گوارش مناسب نیست.

این کارشناس تغذیه تصریح کرد: گوجه سبز علی‌رغم هضم دشوار دارای مقادیر بسیاری ویتامین C است که در افزایش ایمنی بدن و بافت هم‌بند( بافت‌های عضلانی) نقش مؤثری دارد. این میوه همچنین حاوی ویتامین‌های گروه B است که مصرف آن در کاهش استرس، سلامت بدن و سیستم ایمنی مفید است.

وی گوجه سبز را حاوی پتاسیم و فلور عنوان کرد و گفت: فلور موجود در گوجه سبز در سلامت دندان مناسب است و پتاسیم آن نیز به درست کارکردن بافت عضلانی به ویژه عضله قلب کمک می‌کند.

خدام اضافه کرد: آنتی‌اکسیدان موجود در گوجه سبز در کاهش ابتلا به سرطان مؤثر است و همچنین مانع پیری و افزایش چربی خون در بدن می‌شود.

وی در خصوص مصرف گوجه سبز گفت: اغلب افراد گوجه سبز را با نمک مصرف می‌کنند که این امر خود باعث افزایش نمک مصرفی و همچنین فشار خون می‌شود، به همین دلیل برای اجتناب از افزایش فشار خون بهتر است علاوه بر کاهش مصرف این نوبرانه بهار آن را با کمترین حدممکن نمک و یا بدون نمک مصرف کنیم.

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت با تأکید بر اینکه مصرف گوجه سبز توسط کودکان باید با احتیاط همراه شود، افزود: به دلیل هضم نامناسب گوجه سبز بهتر است که کودکان مقدار کمی از این میوه را بدون نمک مصرف کنند. این اقدام باعث می‌شود مشکل هضم و مسائل گوارشی ایجاد نشود و همین طور کمک می‌کند که ذائقه کودکان به مصرف نکردن نمک نیز عادت کند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: