جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 24 دی 1393     
باکاهش تعرفه واردات خودرو تولید داخل آسیب خواهد دید

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت : هر گونه کاهش تعرفه باید دلایلی داشته باشد و ظاهرا تنها دلیل دولت افزایش در آمد حاصل از این بخش بوده چرا که با کاهش تعرفه واردات خودرو حمایت از تولید صورت نخواهد گرفت بلکه باعث می شود که تولید داخل آسیب بیشتری ببیند .

ابوذر ندیمی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با توجه به آغاز بررسی کلیات لایحه بودجه 94 در کمیسیون تلفیق اظهار داشت : دولت در لایحه بودجه 94 ، پیشنهاد کاهش 5 درصدی تعرفه واردات خودرو را داده است.

وی تصریح کرد : بر همین اساس دولت در بودجه سال آینده خواستار خواستار کاهش تعرفه واردات خودرو از 45 درصد به 40 درصد شده است.

وی تاکید کرد : البته دولت در بودجه 94 درآمد حاصل از تعرفه واردات خودرو را افزایش داده و به جای یک میلیارد دلار در 55 میلیارد دلار قبلی ، این رقم را به حدود 1.2 میلیارد دلار در بودجه 94 افزایش داده تا از محل در آمدهای حاصل از تعرفه واردات خودرو تامین نماید.

وی با توجه به پیشنهاد دولت در بودجه 94 مبنی بر کاهش تعرفه واردات و افزایش و درآمد حاصل از این بخش اظهار داشت : به نظر می رسد دولت بیشتر به درآمد ناشی از واردات خودرو تکیه کرده است.

نماینده لاهیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : با کاهش تعرفه ، مسلما حجم واردات خودرو افزایش یافته و این مساله موجب خواهد شد که اساسا در میان مدت و دراز مدت باعث از بین رفتن تولید شود .

ندیمی تصریح کرد : این پیشنهاد دولت در شرایطی خودروهای داخلی در شرایط رقابتی قرار ندارد قطعا به ضرر تولید داخل خواهد بود.

وی یاد آور شد : در صورت تصویب مجلس ، درآمد دولت از محل تعرفه واردات خودرو از یک میلیارد دلار به 1.2 دهم میلیارد دلار افزایش یافته اما نرخ تعرفه به 40 درصد کاهش خواهد یافت.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: