جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 24 دی 1393     
تولید روزانه 8 تن ذرات آلاینده در تهران

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: تعداد روزهای بسیار ناسالم تهران در سال92،10روز بوده است و این میزان در سال 93 به سه روز کاهش یافته که این به معنای کاهش یک سومی در تعداد روزهای ناسالم است.

سید وحید حسینی مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در سومین همایش ملی آلودگی هوا که امروز با حضور شهردار تهران در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد با بیان اینکه آلودگی هوا امروز به یک مسئله اساسی تبدیل شده است، اظهار کرد: سهم خودروها و ذرات آلاینده کمتر از 1.5 میکرون در این میان نسبت به سایر موارد آلاینده بیشتر است.

وی ارتقای کیفیت سوخت را یکی از عوامل موثر در کاهش آلودگی هوای امسال عنوان کرد و افزود: به طوری که تعداد روزهای ناسالم امسال نسبت به سال گذشته به طور چشمگیری کاهش یافته است.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تعداد روزهای ناسالم هوا در سال گذشته را 13 روز عنوان کرد و افزود: این در حالی است که روزهای ناسالم در سال جاری به 85 روز کاهش یافته است که البته تعداد روزهای بسیار ناسالم نیز  در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به یک سوم رسیده به طوری که روزهای ناسالم در سال گذشته 10 روز و در سال جاری 3 روز  اعلام شده است.

حسینی پایش کیفیت سوخت را یکی از عوامل موثر در کاهش میزان روزهای ناسالم عنوان کرد و گفت چرا که سهم ذرات کوچکتر آلاینده در صدمه به سلامت شهروندان نسبت به سایر ذرات بیشتر است.

وی در ادامه افزود: هر چند ذرات معلق ناشی از گردو غبار نیز از سهم بسزایی در آلودگی هوا برخوردار است اما ذرات آلاینده ناشی از ترافیک و احتراق خودروها بسیار خطرناک‌تر است که این امر لزوم توجه به  اهمیت به تولید خودرو با کیفیت یورو 4 را  بیش از پیش می‌سازد.

مدیر عامل سازمان کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه مطابق رصدهای به عمل آمده افزایش ذرات آلاینده مرتبط با افزایش ترافیک است اظهار داشت: بخش وسیعی از آلودگی هوا به دلیل خودروها نیز که علی‌رغم تولید با استاندارد یورو 2 پس از گذشت چند سال این استانداردها در آنان دیگر سالم نبوده و خود به یکی از مهمترین عوامل آلایندگی تبدیل می‌شوند.

حسینی ظرفیت‌ خودروهای گاز‌سوز را به مراتب بدتر از خودروهای بنزینی ذکر کرد و افزود: هرچند فرآیند گازسوز کردن خودروها اقدامی موثر بوده اما باید گفت: شیوه‌های اجرایی  صحیح نبوده ضمن اینکه آمار ناشی از آلایند گی ناشی از موتورسیکلت های بنزینی نیز تکان دهنده است.

وی به تولید روزانه 8 تن ذرات معلق ناشی از ترافیک در سطح تهران اشاره کرد و گفت: متاسفانه کامیون‌ها و موتورسیکلت‌ها از سهم عمده‌ای در این میان برخوردارند.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه ذرات معلق ناشی از آلاینده ها در مرکز و حاشیه شهر به جهت تردد کامیون‌ها نسبت به سایر بخشهای تهران بیشتر است افزود: در واقع بخش عمده‌ای از آلودگی هوا به دلیل تردد موتورسیکلت‌های بنزینی و خودروهای فرسوده است که توجه بیشتر به آن سبب بهبود وضعیت آلودگی هوا خواهد بود




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: