جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 23 دی 1393     
تاثیر افزایش تعرفه واردات در حفظ تولید و اشتغالزایی در صنعت خودرو

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش تعرفه واردات خودرو در بودجه 94 گفت : در شرایط کنونی هر گونه افزایش تعرفه واردات خودرو به نفع تولید و اقتصاد  کشور بوده و معتقدم برنامه دولت مبنی بر افزایش تعرفه واردات خودرو در بودجه 94  اقدام و تصمیم درستی است.

روح الله عباسپور در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، افزود : در شرایط حاضر واردات بی رویه خودروها به کشور با سیاست های کلی  اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری اعلام شده است هم سویی و همگرایی ندارد .

وی تصریح کرد : پایه اقتصاد مقاومتی حمایت از تولیدات داخلی است  بنابراین کاهش تعرفه واردات خودرو در شرایط حاضر ضمن آسیب به تولیدات داخلی و صنعت خودرو ، موجب کاهش اشتغالزایی در کشور خواهد شد.

وی اظهار داشت :  البته انتظار می رود خودروسازان داخلی نیز  تصمیمات و حرکت های جدی تر نسبت به ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی داشته باشند تا نارضایتی نسبت به کیفیت تولیدات داخلی در مصرف کنندگان بوجود نیاید.

وی  با اشاره به اینکه افزایش تعرفه واردات موجب ارتقاء کیفی خودروها نخواهد شد ، تاکید کرد :  هر چند افزایش تعرفه تاثیری در سالهای گذشته تاثیری در کیفیت تولیدات داخلی نداشته است اما امروز نیز کاهش تعرفه و ادامه افزایش بی رویه واردات خودرو به کشور موجب ضربه به اشتغالزایی در حوزه خودروسازی و قطعه سازی خواهد شد .

نماینده بویین زهرا در خانه ملت همچنین اشتغال یکی از مولفه ها و مشکلات کشور در شرایط فعلی ا عنوان کرد کرد و گفت : در صورتی که نمی توانیم  در شرایط کنونی اشتغال بیشتری در کشور ایجاد نماییم نباید با واردات بی رویه نیز به اشتغال موجود ضربه وارد کرد .

عباسپور با اعلام موافقت با افزایش 5 درصدی تعرفه واردات خودرو اظهار داشت : در صورتی که تعرفه واردات بیش از این رقم افزایش یابد مسلما در وضعیت کنونی به نفع حفظ تولید و اشتغال در داخل خواهد بود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: