جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 23 دی 1393     
فرانسه، در حالت آماده باش

 "جان ایو لودریان" در پایان نشستی در باره امنیت داخلی که در کاخ الیزه برگزار شد، گفت: با توجه به تهدیدهای فراروی فرانسه "فرانسوا اولاند" رئیس جمهوری از نیروهای مسلح خواست در برقراری امنیت در مناطق حساس کشور مشارکت داشته باشند.

"برنارد کازنوو" وزیر کشور فرانسه نیز از استقرار حدود پنج هزار نیروی امنیتی و پلیس در سراسر کشور برای حفظ امنیت مدرسه های یهودی از روز دوشنبه خبر داد و تاکید کرد : در 48 ساعت آینده، تجهیزات نظامی در اختیار این نیروها قرار داده خواهد شد.

"مانوئل والس" نخست وزیر فرانسه نیز اعلام کرد : نیروهای امنیتی به جستجوهای خود برای یافتن دستکم یکی از عناصر عملیات هفته گذشته در پاریس ادامه خواهند داد . البته این احتمال نیز وجود دارد شرکای دیگری نیز در عملیات نیروهای مسلح فرانسه مشارکت داشته باشد.

از سوی دیگر، بازرسان به پیشرفت هایی در تحقیقات خود درباره حامدی کالیبالی دست یافته اند. کالیبالی، یکی از سه عامل گروگان گیری در فروشگاه مواد غذایی در شرق پاریس است که یک پلیس زن را در مونروژ در حومه پاریس به قتل رساند. همچنین احتمال می رود که وی مسئول تیراندازی روز چهارشنبه است که بر اثر آن دستکم یک نفر به شدت زخمی شد.

این تصمیمات پس از آن اتخاذ شد که در کنفرانسی اروپایی – آمریکایی وزرای کشور اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند که تدابیر امنیتی در مرزهای خود را تشدید بخشند.


واشنگتن تاکید کرده است : تاکنون هیچ اطلاعات موثقی وجود ندارد که ثابت کند، سازمان القاعده، عامل حملات فرانسه باشد.
منبع: العالم




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: