جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 25 فروردين 1393     
موج تلفات ويروس "مرس" در عربستان

ایسنا: وزارت بهداشت عربستان سعودی اواخر وقت روز گذشته (شنبه) از فوت یک تبعه خارجی مبتلا به ویروس مرس (سندروم تنفسی خاورمیانه Middle East Respiratory Syndrom) و ابتلای هشت نفر دیگر، از جمله 5 تن از کارکنان بیمارستانی در شهر ˈجدهˈ، خبر داد.

با فوت این مرد 45 ساله که ملیتش اعلام نشده است، شمار تلفات این ویروس مهلک در عربستان به 68 نفر رسید.

عربستان بالاترین آمار قربانیان این ویروس را در جهان دارا است.

این گزارش می افزاید: خبر فوت این بیمار و ابتلای کارکنان بخش بهداشت جده در حالی منتشر شد که ترس و وحشت درباره ابتلا به ویروس مرس در میان کارکنان مهم ترین بیمارستان عمومی شهر جده باعث تعطیلی بخش فوریت های پزشکی این بیمارستان شد.

ˈعبدالله الربیعهˈ وزیر بهداشت عربستان روز شنبه تلاش کرد با سرزدن و بازدید از بیمارستان های شهر جده، آرامش را به کارکنان آن بازگرداند.

طبق اعلام وزارت بهداشت این کشور، مجموع شمار افراد مبتلا به ویروس مرس که نخستین بار در سپتامبر سال 2012 و در عربستان مشاهده شد، به یکصد و هشتاد و نه نفر رسیده است.

ویروس مذکور ابتدا در مناطق شرقی عربستان شیوع یافت، اما اکنون به دیگر مناطق نیز سرایت کرده است.

سازمان بهداشت جهانی جمعه گذشته اعلام کرد تا کنون 212 مورد ابتلا به این ویروس گزارش شده که 88 مورد آن منجر به مرگ بوده است.

ویروس مرس گونه ای مرگبارتر اما با قابلیت انتقال کمتر از ویروس ˈسارسˈ محسوب می شود که در سال 2003 در آسیا شیوع یافت و 8 هزار و 273 نفر را مبتلا کرد. 9 درصد از مبتلایان به این ویروس جان خود را از دست دادند.

کارشناسان همچنان می کوشند تا ویروس مرس را که هنوز واکسنی برایش تولید نشده است، بهتر بشناسند.

یافته های یک تحقیق نشان می دهد این ویروس به مدت دست کم 20 سال در میان شترها شیوع داشته و احتمالا به صورت مستقیم از این حیوان به انسان ها سرایت کرده است.

از علایم این بیماری می توان به تب، سرفه، تنگی نفس، اسهال، و مشکلات قلبی و انعقاد خون اشاره کرد.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: