جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 22 دی 1393     
احترام به زندگی با اجرای طرح آسمان آبی و زمین پاک

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،شهردار منطقه 9 با اشاره به کمپین «آسمان آبي، زمين پاک» در سطح پایتخت گفت: اجرای این طرح در واقع احترام به زندگی است و ارتقاي كيفيت زندگي شهروندان را در بردارد.

سیدعلیرضا حسینی در این خصوص اظهار داشت: چندی پیش طرح آسمان آبی و زمین پاک با اولویت مدیریت پسماند و تفکیک پسماند از مبدا در محلات سطح محدوده اجرایی شد و رعایت بحث تفکیک از مبدا با وجود سراهای محله و مراکز فرهنگی امری ضروری است و باید در این راستا فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.

وی افزود: در راستای تفکیک زباله از مبدا باید اقدامات ویژه ای انجام شود و با مشارکت و همکاری سایر حوزه ها می توانیم در کمترین زمان ممکن به نتیجه مطلوب برسیم.

حسینی تصریح کرد: طرح تفکیک پسماند از مبدا در ناحیه یک و در سه محله استادمعین ، دکتر هوشیار و شهید دستغیب با موفقیت اجرایی شد و هم اکنون در ناحیه 2 با جدیت بیشتری پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه اجرای موفق طرح تفکیک در گرو فرهنگ سازی است نیز گفت: با بررسی های میدانی زیرساخت های لازم را فراهم می کنیم تا این طرح با مشارکت حداکثری شهروندان به نتیجه مطلوب نزدیک شود.

حسینی اذعان داشت: طرح آسمان آبی و زمین پاک با هدف آموزش رفتارهاي ترافيکي و ارتقاي فرهنگ رانندگي و نيز توجه شهروندان به موضوعات زيست محيطي برگزار می شود. 

شهردار منطقه 9 با اشاره به اجراي طرح ارتقاء فرهنگ ترافيك با محوريت نمادسازي خط سفيد به عنوان زبان هدایت نیز اظهار داشت:  کارگروه اجرایی طرح نمادسازی خط سفید جهت تحقق بخشیدن به اهداف و فعالیت های مربوطه در دستور کار این شهرداری قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت ویژه طرح آسمان آبی و زمین پاک و رعایت و اصلاح رفتار ترافیکی ، در این بخش از پایتخت ، جلسات متعدد طرح نماد سازي خط سفيد به منظور هماهنگی های لازم و پیشبرد اهداف آن با مسئولان امر و اعضا شورایاری برگزار شد.

حسینی اضافه کرد: برای برقراری نظم عمومی در شهر و رسیدن به محیط‌ زیست پاک و آسمان آبی باید عموم مردم آگاهی‌های لازم را داشته باشند و به همین خاطر شهرداری تهران با درک اهمیت این موضوع به میدان آمده و عزم خود را جزم کرده برای اینکه شهری منظم، با آسمان آبی و زمین پاک برای آیندگان به میراث بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: با مدیریت صحیح پسماند به محیط زیستی پاک و بدون آلودگی دست می یابیم و احترام به خط سفید منجر به احترام به همشهری و دیگران خواهد شد و قطعا با رعایت این دو موضوع به شهری با نظم اجتماعی و زمین و آسمان پاک خواهیم رسید. 

شهردار منطقه 9 تاکید کرد: مشارکت عمومی نهادها و همه دستگاه‌های و آحاد مردم در رسیدن به آسمان آبی و زمین پاک موثر است و با رعایت مباحث کمپین آسمان آبی و زمین پاک به زندگی احترام می گذاریم.  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: