جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 22 دی 1393     
ارسال و ثبت بیش از 700 هزار اثر در سومین جشنواره مشکات

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز ،مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران جشنواره آموزشی مشکات را عرصه مشارکت 20 سازمان مدیریت شهری، ساختار اجتماعی محلات شهر تهران و بیش از 250 هزار شهروند در راه پیشبرد آموزش های شهروندی  دانست واعلام کرد: در سومین جشنواره آموزشی مشکات بیش از 700 هزار اثر از سوی شهروندان تهرانی ارسال شده است.

ابوالفضل رفیع با اعلام این خبر، اظهار داشت: جشنواره آموزشی مشکات مهم ترین مرحله خود را که آزمون مشارکت شهروندان و استقبال کم‌نظیر آنان از محورها و موضوعات جشنواره به شمار می رود با موفقیت پشت سر نهاد.

وی اعلام کرد:  تعداد شهروندان شرکت کننده در این جشنواره بیش از 250 هزار نفر و مجموع آثار شهروندان که در سامانه الکترونیک جشنواره ثبت شده و توسط دبیرخانه های محله ای جشنواره مستقر در سرای محلات 374 محله تهران دریافت، طبقه بندی و آماده داوری شده است، بالغ بر 700 هزار اثر است.

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران خاطرنشان ساخت: علاوه بر این شاهد مشارکت کم نظیر و همکاری صمیمانه 20سازمان مدیریت شهری در برگزاری این جشنواره بودیم که یکی دیگر از جلوه های منحصر به فرد جشنواره به شمار می رود. 

وی افزود: آمارهای دقیق سامانه ثبت نام جشنواره گویای آن است که در میان موضوعات اعلام شده در بیست محور جشنواره که هر محور به یکی از سازمان ها تعلق دارد محور فضای سبز شهری با  202,117اثر در رتبه نخست جای گرفته است. پس از آن محور محیط زیست شهری با 80,343 اثر به لحاظ تعداد آثار در جایگاه دوم قرار گرفته است. 

رفیع ادامه داد: همچنین محور پیام های فوریت شهری137 با 72,330 اثر و موضوعات آموزشی فرهنگ ترافیک با 62,959 اثر با اختلاف کمی در جایگاه سوم و چهارم قرار گرفته اند. موضوعات مربوط به مدیریت پسماند با 46,220 اثر نیز در جایگاه پنجم قرار گرفته است.   

وی اضافه کرد: شهروندان منطقه 5 شهر تهران با 82,117 اثر به لحاظ تعداد آثار بیشترین مشارکت را به نسبت دیگر مناطق شهر تهران با این جشنواره به ظهور رسانیده اند. پس از آن منطقه 4 با 74,787 اثر و  منطقه 9 با 70,435 اثر رتبه های دوم و سوم مشارکت شهروندان را از آن خود ساخته اند.

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران افزود: گروه سنی کودکان 7 تا 11 ساله با اختصاص 75 درصد از آثار نسبت به دیگر گروه های سنی مشارکت بیشتری را از خود به نمایش نهاده است. 

وی تاکید کرد: موفقیت این جشنواره حاصل مشارکت صمیمانه 20 ستاد تخصصی یا سازمان های همکار جشنواره در حوزه های خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، شهرسازی و معماری و سازمان های مستقل شهرداری تهران بوده و تلاش های بی وقفه همکاران عزیر ما در شهرداری های مناطق 22 گانه است. 

رفیع یادآور شد: مسؤولیت خطیر اطلاع رسانی و تبلیغات محله ای، اجرای کارگاه ها و آمورش های محله ای با دعوت از جمع کثیری از شهروندان و در نهایت جمع آوری آثار آنان توسط مدیران جوان و آگاه خانه های علم و زندگی در سراهای محله به عنوان مسؤولین دبیرخانه های جشنواره در 374 محله شهر تهران انجام شده است. 

وی افزود: معتقدم این عزیزان یاوران اصلی و مؤثرترین عوامل موفقیت جشنواره هستند که با شایستگی، تعهد و وفاداری وظیفه ستگین آموزش شهروندان را در قلب محلات برعهده گرفته و با برقراری ارتباط صمیمانه با تک تک شهروندان آنان را به مشارکت در این حرکت فراگیر فراخواندند. بنده به سهم خود از همه این عزیزان در جای جای محلات قدرانی و مراتب تشکر و سپاس خود را تقدیمشان می دارم.  

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران افزود: هم اکنون کار طبقه بندی آثار به تفکیک 20 سازمان همکار جشنواره و ارسال بسته های آثار از محلات به مناطق بیست و دو گانه به سرعت در حال انجام است. همچنین 100 داور  تخصصی آموزشی و هنری پس از شرکت در دوره آموزشی و توجیهی از روز شنبه 27 دی ماه نخستین مرحله داوری را آغاز خواهند کرد. 

 رفیع خاطرنشان کرد: در این مرحله داوری برگزیدگان همه محلات شهر تهران که بالغ بر 72 هزار اثر است، انتخاب شده و به مرحله داوری موضوعی راه خواهند یافت.  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: