جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 21 دی 1393     
رشد 40درصدی تناژ زباله تفکیک شده در جنوب غرب تهران

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،شهردار منطقه 18 با تاکید بر اینکه مشارکت و همکاری شهروندان در اجرای موفق کمپین آسمان آبی–زمین پاک بسیار تاثیرگذار است، گفت: با اجرای این کمپین، چالش های زیست محیطی و ترافیکی پایتخت مدیریت می شود .

وحید نوروزی با تاکید بر اینکه آلودگی هوا، ترافیک و آلودگی های زیست محیطی از جمله مدیریت پسماند در شهر اصلی ترین چالش های زیست محیطی پایتخت هستند، گفت: سالهاست که کاهش آلودگی هوا به عنوان بحران زیست محیطی در دستور کار دولت و سازمان های متولی قرار گرفته است اما متاسفانه کاهش آلودگی هوا به مدد باد و باران مدیریت شده است.

به گفته وی با وجود آنکه شهرداری تهران متولی کاهش آلودگی هوا در پایتخت نیست، اما بطور قطع مدیریت شهری دغدغه تنفس هوای پاک و سالم برای شهروندان را دارد. از این رو با اجرای طرح «آسمان آبی-زمین پاک» شهرداری تصمیم دارد، آن بخش از آلودگی های زیست محیطی را که با مشارکت شهروندان شرایط بهتری می یابد، مدیریت کند .

نوروزی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران با اجرای این کمپین در تلاش است تا نظم و انضباط را به حوزه تردد در شهر بازگرداند، گفت: در این مسیر تلاش شده تغییر نگرش را درجهت تغییر رفتار در شهروندان ایجاد کنیم .

نوروزی با اشاره به اینکه عدم حرکت خودروها بین خطوط ، تجاوز خودرو و موتورسیکلت ها به به گذرگاه عابر، تردد عابران از عرض خیابان، عدم استفاده از گذرگاه عابر پیاده و ورودهای غیرمجاز به محل های ممنوعه و توقف در این محل ها از جمله مواردی است که در شهر با آنها مواجه هستیم، تصریح کرد: شهرداری تهران به این جمع بندی رسیده که مردم باید با نظم و انضباط قوانین ترافیکی را رعایت کنند که این مهم تنها در سایه اصلاح زیرساخت ها و آموزش فرهنگ ترافیکی به شهروندان محقق خواهد شد.

نوروزی با تاکید بر اینکه اجرای پروژه خط سفید در جهت نظم دادن به رفتارهای ترافیکی است که زندگی را برای شهروندان در این شهر بزرگ سهل‌تر و ایمن‌تر می‌کند، گفت: مشارکت و همکاری شهروندان در اجرای موفق این طرح بسیار تاثیرگذار است.

شهردار منطقه 18 ادامه داد : بر اساس اجرای طرح انضباط ترافیکی و اصلاح زیر ساخت های ترافیکی ، ساماندهی 10 تقاطع و 10 شریان اصلی در منطقه 18 در دستور کار قرار گرفته است که تاکنون 2 تقاطع مورد اصلاح ترافیکی اعم از خط کشی کانال عابر پیاده و نصب دوربین های ثبت تخلف قرار گرفته است و 8 تقاطع دیگر نیز تا پایان سال جاری مورد اصلاح قرار می گیرد .

به گفته نوروزی تاکنون 2محور شریانی در قالب 7هزار مترمربع بازپیرایی و خط کشی های سطح معابر امحاء شده اند که با بهبود وضعیت هوا خط کشی های گرم در این محور ها انجام می شود. این در حالیست که 3 تقاطع معلم – بهار ، معلم – دادسرا و معلم – الغدیر تراشه آسفالت شده اند.

وی با بیان اینکه 145تابلو ترافیکی اعم از تابلوهای راهنمایی و تابلوهای متغیر خبری مورد بازسازی قرار گرفته است، گفت: همچنین 10 گذرگاه عابر پیاده در سطح منطقه 18 همسطح سازی شده است .

نوروزی در ادامه تصریح کرد: یکی از مسائلی که امروز در رانندگی شهر تهران گریبان مردم را گرفته است، این است که عده ای موازین قانونی را رعایت می کنند اما مدام هدف انحراف به چپ و راست سایر رانندگان قرار می گیرند. آنچنان که احساس عدالت درباره راننده ای که حقش این گونه تضعیف شده سبب می شود وی نیز به قوانین بی توجهی کند. از این رو یکی از مهمترین موضوعاتی که باید در طرح " خط سفید " مورد توجه قرار گیرد، توجه به سیستم های کنترلی دقیق در زمان اجرای این طرح است که اکنون در منطقه 18 دو دوربین نظارت تصویری در تقاطع زندیه – معلم و رجایی –معلم نصب شده ، همچنین 3 تقاطع بهار ، دادسرا ، بانک ملی نیز به دوربین ثبت تخلف مجهز شده اند .

نوروزی افزود: ترافیک و بروز خشم و خشونت در رانندگی در کنار احترام به محیط زیست و تفکیک زباله از مبدا از مولفه های سلامت اجتماعی در یک جامعه است و زمانی که این نظم در شهر ایجاد شود و استانداردها رعایت شود به طور حتم سلامت اجتماعی بالا می رود زیرا سلامت اجتماعی در سایه رعایت استانداردهای نظم شهری و رعایت قانون و توجه به محیط زیست حاصل می شود.

وی با بیان اینکه شهرداری منطقه 18 از تمامی ظرفیت های موجود در منطقه به منظور اثر بخش بودن این طرح استفاده خواهد کرد، گفت: سراهای محلات ظرفیت بی نظیری است که باید در جهت مشارکت شهروندان در اجرای صحیح و ارتقا سبک زندگی شهری مورد استفاده قرار گیرد .

نوروزی با اشاره به مدیریت تفکیک زباله از مبدا در منطقه 18تصریح کرد: اکنون با استقرار غرفه های بازیافت در نقاط مختلف منطقه و در عین حال تامین مخازن مورد نیاز زباله خشک و تر ، در جهت فرهنگ سازی برای جداسازی زباله از مبدا گام مثبتی برداشته ایم .

نوروزی تصریح کرد: در اجرای کمپین آسمان آبی – زمین پاک باید ابتدا زیرساخت های فراهم شود. وقتی تفکیک از مبدا را کلید می زنیم باید در ابتدا مخازن تفکیک شده زباله تر و خشک در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی افزود: در همین راستا در منطقه 18 از ابتدای سال تاکنون بیش از 50درصد شهروندان منطقه مورد آموزش قرار گرفته اند.

شهردار منطقه 18 با تاکید بر اینکه با اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای طرح آسمان آبی-زمین پاک با اولویت تفکیک پسماند تناژ روزانه پسماند خشک جمع آوری شده از 30 تن به 44 تن افزایش یافته است، گفت: تناژ زباله تفکیک شده در منطقه 18 ، 40 درصد رشد داشته است .

وی افزود: به میزان نیاز محلات مختلف منطقه، مخزن آبی رنگ جمع‌آوری زباله‌های خشک نصب شده تا با تفکیک زباله‌ها از یکدیگر، امکان پردازش و بهره‌وری بیشترفراهم شود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: