جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 21 دی 1393     
دلایل افزایش قاچاق کالا و ارز

تسنیم: رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به اهمیت ارتقای کیفی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: متاسفانه برخی تصمیمات و بخش‌نامه‌های ادارات مختلف ناخواسته باعث افزایش وقوع قاچاق کالا و ارز در کشور می‌شود.

سردار محمدرضا مقیمی در همایش سراسری پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اهمیت این حوزه در اقتصاد کشور، استفاده از تکنولوژی روز و به روز نگه داشتن اطلاعات اقتصادی کارکنان پلیس را از عوامل مهم و تاثیرگذار در ارتقای کیفی مبارزه با قاچاق کالا و ارز دانست و اظهار داشت: باید توجه داشت که استفاده هر چه بیشتر از تکنولوژی‌های مدرن و کاستن از تکیه بر نیروی انسانی و همچنین اشراف اطلاعاتی بر مسائل اقتصادی منطقه می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی بر ارتقای کیفی اقدامات مبارزه‌ای داشته باشد. لذا روسای پلیس استانها باید فاکتور تحقیق و مطالعه را در ارزیابی عملکرد کارکنان خود بگنجانند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با تاکید بر لزوم تعیین سهم سایر سازمانها  و ادارات در موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: باید توجه داشت که پدیده قاچاق یک پدیده تک بعدی و تک پارامتری نیست و بروز آن وابسته به عوامل مختلف است. لذا باید سایر سازمانها و ادارات را در مبارزه با این پدیده شوم مشارکت بخشیم.

مقیمی با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست، گفت: متاسفانه برخی از تصمیم‌ها و بخش‌نامه‌های ادارات مختلف ناخواسته باعث افزایش وقوع قاچاق در کشور می‌شود لذا باید پلیس با آسیب‌شناسی فعالیت‌های این سازمانها گلوگاه‌های اقتصادی را شناسایی کند و اطلاعات خود را در اختیار این سازمانها و ادارات قرار دهد.

وی در پایان با تاکید بر توجه به اقدامات پیشگیرانه در حوزه قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: در استانهای جنوبی و شرقی کشور که بحث مبارزه با قاچاق سوخت در اولویت اقدامات ما قرار دارد ما تنها به دنبال ارتقاء سطح کشفیات خود نیستیم بلکه بر اهمیت اقدامات پیشگیرانه در این حوزه نیز واقفیم چرا که استان‌های موفق در مبارزه با قاچاق کالا و ارز عمده موفقیت‌شان به دلیل تکیه بر تدابیر پیشگیرانه از وقوع قاچاق بوده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: