جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 21 دی 1393     
تشریح اقدامات اتوبوسرانی در راستای اجرای طرح«آسمان آبی زمین پاک»

 

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه 6500 تا 7 هزار دستگاه اتوبوس در شهر تهران اقدام به جابجایی مسافر می کنند، گفت: 50درصد از این اتوبوس ها گازسوز هستند و هیچگونه آلودگی ایجاد نمی کنند. دود آبی ناشی از این اتوبوس ها نیز مربوط به موضوعات موتوری است و در آلودگی هوا نقشی ندارد.

پیمان سنندجی با اشاره به اینکه از سال93 با توجه به سیستم هایی که راه اندازی شده است شاهد تغیرات زیادی بوده ایم، یادآور شد: یکی از شاخص های دنیا بحث ایمنی و امنیت مسافرین اتوبوس است. این در حالی است که از سوی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اقدامات مثبتی در خصوص 6500 تا 7 هزار دستگاه اتوبوس در شهر تهران انجام گرفته است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه در حال حاضر از طریق سیستم GPS می توانیم عبور و مرور تمامی اتوبوس ها را مدیریت و کنترل کنیم، تصریح کرد: اصلاح رفتار ترافیکی از موضوعاتی است که باید در شهر تهران مورد ارزیابی قرار گیرد. به طوری که از اردیبهشت ماه تاکنون موضوعات مدنظر کمپین آسمان آبی-زمین پاک به صورت خودجوش از سوی سازمان اتوبوسرانی انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر توقف اتوبوس خارج از ایستگاه و همچنین پارک دوبل که از معضلات ترافیکی در شهر تهران محسوب می شود، کنترل می شود، گفت: این در حالی است که ما با کاهش پارکینگ ترمینال های اتوبوسرانی نیز روبرو هستیم.

سنندجی با بیان اینکه تغییر رویکرد 50 تا 60 ساله شرکت واحد کار بسیار سختی بود، یادآور شد: آموزش مستمر کارکنان، ارایه بروشور، آموزش چهره به چهره و ارتباطات برون سازمانی از جمله فعالیت های ما در سال های اخیر بوده است. این در حالیست که نظارت بیشتر هم در منطقه 6 و 8 شهرداری تهران و به طور کلی در تمامی مناطق از هر حیث در دستور کار قرار گرفته است.

سنندجی با بیان اینکه طرح کمپین آسمان آبی - زمین پاک همچون طرح بستن کمربند ایمنی نهادینه خواهد شد، خاطر نشان کرد: به همین منظور برپایی مانوری در خطوط 7 ، 2 ،1 ، 5 و 3 که از خطوط پر اهمیت BRT هستند، در دستور کار قرار گرفته است. با اجرای این طرح می خواهیم طوفان فکری در سطح جامعه ایجاد کنیم. به همین منظور در روزهای جمعه، مناسبت های خاص ، مسابقات فوتبال و 12 و 22 فرودین ماه شرکت واحد اتوبوسرانی خدمات ویژه ای را به شهروندان تهرانی ارایه می کنند.

وی با اشاره به آلودگی برخی از اتوبوس ها گفت: 6500 تا 7 هزار دستگاه اتوبوس در شهر تهران اقدام به جابجایی مسافر در سطح شهر می کنند، این در حالی است که 50 درصد از این اتوبوس ها گازسوز هستند و هیچگونه آلودگی ایجاد نمی کنند. دود آبی ناشی از حرکت این اتوبوس ها نیز مربوط به مسائل موتوری است و در آلودگی هوا نقشی ندارد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه هزار دستگاه اتوبوس دو کابین یورو 3 در تهران فعال هستند، اشاره کرد: دوهزار دستگاه اتوبوسی که از طریق سوخت یورو2 در شهر تهران فعالیت می کنند، دچار مشکل هستند که از این تعداد امسال 400 دستگاه بازسازی شده اند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: