جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 21 دی 1393     
حمایت مجلس و دولت از شهرداری پایتخت در اجرای طرح <آسمان آبی زمین پاک>

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز،نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با پرداختن به اهمیت اجرای طرح «آسمان آبی زمین پاک» گفت: با فرهنگ سازي ميان مردم می توانیم به این طرح کمک کنیم،علاوه بر آن مجلس در حمایت از طرح کمپین «آسمان آبی زمین پاک» شهرداری را به طور حتم یاری خواهد کرد.

محسن بيگلري اظهارکرد: بر طرف كردن مشكلات زیست محیطی برعهده دولت است. بنابراین دولت بايد از اجرای کمپین آسمان آبی زمین پاک حمایت کند تا شهرداري هم بتواند وظايفش را انجام دهد.

وی از حمایت مجلس از طرح مذکور خبر داد و در این باره اضافه کرد: مجلس هم بايد در اجرای آن حمايت كند و دولت و مجلس با هم در اين امرهمكاري داشته باشند تا درنهایت مدیریت شهری بتواند گام موثری در این زمینه بردارد.

نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت:با توجه به مشكلاتي كه ما در حوزه زیست محیطی و ترافیک داریم، اين طرح بسيار مي تواند موفق باشد.زيرا اين معضلات، تنها مختص تهران نیست بلکه در کل كشورمان شهروندان با آن دست به گریبانند.

وی ادامه داد: اين طرح از سه جهت مي تواند بسيار موثر باشد؛ يك بهره مندی از طلای کثیف دوم به لحاظ آلودگي هوا ست که مي تواند تا حدودي بر کاهش آن موثر باشد و درنهايت نیز يك بازگشت سرمايه است. با فرهنگ سازي ميان مردم در این وادی می توان گام موثری برداشت.

بیگلری درخصوص فرهنگ سازي و آموزش به مردم در زمینه تفكيك زباله، فرهنگ ترافیک بیان کرد: این موارد باید به مردم  آموزش داده شود. زيرا هم ميزان زباله در كشورما بسيار زياد است و از فرهنگ ترافیک چندان بالایی برخوردار نیستیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه رعايت قوانين رانندگي نشانه شخصيت راننده است، تاکید کرد: اين فرهنگ بايد ميان مردم نهادینه  شود و بدانند که رعايت قانون تنها براي حفظ جان آنها و داشتن شهري با آسمان پاك است. همچنين داشتن آرامش شخص راننده مي تواند به او در راستاي رعايت قوانين رانندگي كمك بسياري كند.

وی به دلیل بالا بودن فرهنگ مردم ایران موفقیت این طرح را قطعی دانست و افزود: مردم بی شک این بار هم در اجرای این طرح مشارکت خواهند کرد. این را تجربه نشان داده است. به طور مثال در سال هاي گذشته بحث كمربند ايمني مطرح بود اما امروزه مي بينيم كه اين فرهنگ در بين رانندگان نهادينه شده است نه اينكه جريمه اي پرداخت كنند بلكه براي سلامتي و حفظ جان خود اين قانون را رعايت مي كنند.

بيگلري در حمايت از اين طرح گفت: به اين كمپين راي مثبت مي دهيم و در هر جايي كه لازم باشد به عنوان موافق حضورخواهم داشت و موافق صد در صدي اين طرح هستيم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: