جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 20 دی 1393     
وحدت میان سازمان نوسازی و ستادهای شهرداری، ظرفیت های نوسازی را فعال تر می کند

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران تصریح کرد: انسجام و وحدت فی مابین سازمان نوسازی شهر تهران و مناطق باعث به وجود آمدن برکت، هم افزایی، تولید منابع و ظرفیت های گسترده برای نوسازی می شود.

عباداله فتح اللهی نوسازی را فرآیندی اجتماعی دانست و اظهار داشت: نوسازی بافت های فرسوده در ابتدا با کار و مطالعات اجتماعی و تجمیع پلاک های ریز دانه که خود فرآیندی پیچیده و روان شناختی است آغاز و در نهایت با اقدامات اجتماعی و استقرار ساکنان در خانه های نوساز به پایان می رسد.

فتح اللهی با بیان این که 5% مساحت شهر تهران را بافت های فرسوده دربرمی گیرند و این مساحت 15% از جمعیت این شهر را در خود جای داده است، یادآور شد: سازمان نوسازی، سازمانی موضوعی و فرامنطقه ای است؛ ساکنان بافت های فرسوده موضوع این سازمان هستند و بر مبنای تعاریف جدید در شهر تهران 1.5 میلیون نفر بصورت مستقیم از مخاطبین اصلی این سازمان هستند.

وی با طرح این سؤال که چه مقدار از اقدامات فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران برای این1.5 میلیون نفر متمرکز شده است، عنوان کرد: بنا به تحقیقات انجام شده در صورت وقوع زلزله ای در مقیاس 5 تا 7 ریشتر در شهر تهران، سه و نیم میلیون نفر کشته و یک و نیم میلیون نفر نیز در تبعات بعد از آن از بین خواهند رفت.

فتح اللهی با بیان این که نوسازی بافت های فرسوده یک پروسه فرهنگی اجتماعی است و نه یک اقدام کاربردی فیزیکی گفت: نوسازی را یک موضوع اجتماعی می دانیم که نیازمند نگاهی اجتماعی است، بر همین اساس اقدامات سازمان نوسازی شهر تهران بر مبنای اقدامات حمایتی، هدایتی، نظارتی و پشتیبانی شکل گرفته است.

وی متذکر شدرویکرد جدید سازمان نوسازی که با هدایت و راهبری شهردار تهران تنظیم شده، خروج از تصدی گری و تقویت نوسازی مردمی با  رفع آسیب های گذشته است.

فتح اللهی تأکید کرد: با آسیب شناسی که توسط کارشناسان این سازمان از تجربیات نوسازی در سالهای گذشته انجام شد به این نتیجه رسیدیم که ایفای نقش مدیریت هماهنگ بین ستاد شهرداری و سایر نهادها و ارگان های ذی نقش، تأثیر بسزایی در فرآیند نوسازی خواهد داشت.

عباداله فتح اللهی با اعلام این که ضروری است مجموعه امکانات موجود در کلیه مناطق توسط مدیریتی واحد جهت نوسازی بکار گرفته شود، تصریح کرد: اعتقاد من بر این است انسجام و وحدت فی مابین سازمان نوسازی شهر تهران و مناطق باعث به وجود آمدن برکت، هم افزایی، تولید منابع و ظرفیت های گسترده برای نوسازی خواهد شد. اگرچه سازمان نوسازی با نگاهی اجتماعی برای تحقق اهداف و مأموریت های خود تلاش می کند اما رأساً اقدام اجتماعی انجام نمی دهد، بلکه تلاش می کند پتانسیل ها، امکانات و ظرفیت های اجتماعی شهرداری تهران را به منظور نوسازی بافت های فرسوده بسیج نماید.

فتح اللهی با اعلام این که ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان در دوره جدید مدیریت شهر مورد تأکید قرار دارد، خاطرنشان کرد: سازمان نوسازی شهر تهران نیز در این راستا تلاش می کند تا با ایفای نقش مدیریت هماهنگ بین کلیه نهادهای ذی مدخل تمامی پتانسیل ها و ظرفیت های موجود را برای این مهم بسیج نماید.  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: