جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 20 دی 1393     
باادغام شرکتهای کوچک اتفاق خاصی در حوزه خودروسازی نخواهد افتاد

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت توانمند سازی خودروسازان داخلی گفت : با ادغام شرکتهای کوچک خودروساز اتفاق خاصی در حوزه توانمندسازی خودروسازی در کشور نخواهد افتاد.

سید محمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، افزود : آنچه که در حال حاضر برای صنعت خودرو اهمیت دارد توانمند سازی شرکتهای خودروسازی داخلی است مثل ایران خودرو ، سایپا ، پارس خودرو و شرکتهایی از این دست که بحث تولید خودرو را دارند قطعا توانمند سازی این شرکتها و تکمیل زنجیره آنها جز مسائل مهمی است که باید به آنها پرداخته شود .

وی گفت : امروز بسیاری از شرکتهای کوچک خودروسازی که در داخل در حال فعالیت هستند در حد شرکتهایی صرفا واردکننده عمل می کنند و که معمولا اتفاق خاصی به لحاظ تکنولوژی در این شرکتها نمی افتد و بیشتر بحث واردات در این شرکتها مطرح است .

وی گفت : اغلب این شرکتها در بهترین حالت صرفا سی کی دی کار هستند و معمولا خودروهای تولید کشورهایی مانند  چین و برخی از کشورها را که از کیفیت بالایی برخوردار نیست را به بازار داخل تزریق می کنند.

وی تصریح کرد :  در صورتی که در این راستا قطعه سازان کوچک ادغام شوند با توجه به اینکه این مساله اظهار نظری کارشناسی است قطعا هزینه تولید قطعات و بالطبع خودروها کاهش خواهد یافت .

نماینده بیجار در خانه ملت تصریح کرد : البته در صورتی که در کنار این مساله بحث نظارت بر قطعات به لحاظ استاندارد بودن مد نظر قرار گیرد  نظارت بر تولید آنها آسان تر شود قطعا کیفیت تولیدات بالا خواهد رفت و بر کاهش هزینه های تولید و کیفیت خودرو در داخل و مدیریت بهتر آن نیز کمک خواهد کرد.

بیاتیان افزود : در صورتی که چنین اتفاقی بیفتد قطعا حرکت بسیارخوب ،کارشناسی و دقیقی است.

وی در ادامه با توجه به بررسی بودجه 94 در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : با توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی و اهمیت اشتغالزایی قطعا در بودجه 94 باید به بحث تولید توجه جدی شده و حمایت مناسبی از تولید صورت گیرد در حالی  که در لایحه پیشنهادی دولت به این نحو عمل نشده و حمایت چندانی از تولید صورت نگرفته است.

وی افزود : به عنوان مثال در بحث اختصاص درامد حاصل از هدفمندسازی به بخش تولید علی رغم اینکه پیشنهاد دولت در بودجه 93 حدود10  درصد بود و مجلس 20 درصد را اختصاص داد که حدود 10 هزار میلیارد تومان می گردید اما متاسفانه تا کنون عملکرد دولت در این زمینه صفر بوده است.

وی افزود : در لایحه بودجه 94 متاسفانه آنچه که می بینیم دولت حدود 10 در صد یعنی 5 هزار و 200 میلیارد تومان را به این قضیه اختصاص داده که بعید است با پیش بینی که از سال آینده داریم این اتفاق بیفتد .

وی تصریح کرد :  متاسفانه دولت منابع تخصیصی معادل 3.5 میلیارد از منابع توسعه ملی را برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را در سال94 کاملا حذف کرده است گرچه در سالهای گذشته هم عملکرد مشخصی هم نداشته است ولی باز هم فکر می کنم اگر این تکلیف در قانون بودجه وجود داشت می توانست به فضای تولید ،صنعت واشتغال کمک شود چرا که مولفه و مشخصه اصلی  اقتصاد مقاومتی بحث تولید و صنعت است و توانمندسازی صنعت و تولید در داخل است و در صورتی که این اتفاق نیفتد در بحث اقتصاد مقاومتی توفیقی حاصل نخواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: