جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 20 دی 1393     
آموزش مردم و ایجاد زیرساخت ها اساس اجرای کمپین آسمان آبی و زمین پاک

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند گفت: اجرای موفق کمپین آسمان آبی و زمین پاک منوط به ایجاد زیرساخت های اجتماعی، فرهنگی و شهری ویژه است. به عبارت دیگر، برای اجرای موفق این کمپین ضروری است تا به موازارت آموزش شهروندان، با همکاری مسئولان اجرایی و سازمان های مسئول زیرساخت های لازم شکل بگیرد.

حسن کریمیان تصریح کرد: یکی از مهم ترین وعده های مدیریت شهری در سال های اخیر بحث تفکیک زباله از مبدا است. شهرداری تهران در راستای تحقق این هدف با راه اندازی کمپین آسمان آبی و زمین پاک در صدد است تا مردم را نسبت به ضرورت تغییر رفتارهای مرسوم در دو حوزه زباله و ترافیک آگاه کند. 

وی در ادامه اظهار کرد: تفکیک زباله از مبدا به عنوان یکی از اصول مهم زمین پاک به طور مستقیم با سازمان مدیریت پسماند در ارتباط است و سازمان نیز در تلاش است تا با فعالیت در حوزه های مختلف فرهنگی و خدمات شهری مردم را با اهداف کمپین و ضرورت تغییر رفتارهای شهروندی آشنا کند.

کریمیان با اشاره به مشارکت سازمان های مردم نهاد، فرهنگسراها، سراهای محلات، هیئت های مذهبی و ائمه جماعات در راستای آگاه سازی شهروندان گفت: جامعه هدف مورد نظر ما تمامی اقشار اجتماعی است. بر همین اساس، تلاش کردیم تا با بسیج تمامی منابع و سرمایه های اجتماعی موجود موضوع اطلاع رسانی و فرهنگ سازی را دنبال کنیم.   

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند در ادامه خاطر نشان کرد: به باور من، با وجود آنکه زمان کوتاهی از اجرای کمپین آسمان آبی و زمین پاک می گذرد، ما توانستیم در حوزه اطلاع رسانی و تبلیغات زمین پاک که به موضوع پسماند و تفکیک زباله از مبدا مربوط است به موفقیت های قابل قبولی دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری سازمان مدیریت پسماند با آموزش و پرورش عنوان کرد:از جمله دستاوردهای ما در حوزه زمین پاک انعقاد تفاهم نامه همکاری با وزارت آموزش و پرورش و ورود مباحث زیست محیطی به کتاب های درسی است. ضمن اینکه، سازمان با برپایی نمایشگاه دائمی امکان آموزش دانش آموزان داوطلب را فراهم کرده است. 

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند با تاکید بر لزوم ایجاد بسترهای اجرایی گفت: تجربه نشان می دهد که اجرای موفق کمپین آسمان آبی و زمین پاک منوط به ایجاد زیرساخت های اجتماعی، فرهنگی و شهری ویژه است. به عبارت دیگر، برای اجرای موفق کمپین ضروری است تا به موازارت آموزش شهروندان، با همکاری مسئولان اجرایی و سازمان های مسئول زیرساخت های لازم شکل بگیرد.

کریمیان افزود: در حال حاضر، میزان بازیافت در مبدا، مخزن و مقصد 17 درصد است و طبق برنامه ریزی ها در تلاش هستیم تا در پایان برنامه 5 ساله این میزان را تا 30 درصد افزایش دهیم. 

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند در پایان خاطر نشان کرد: البته، شهردار محترم تهران تفکیک زباله در مخزن و مقصد را به هیچ عنوان قبول ندارند و به درستی معتقد اند تفکیک باید در مبدا اتفاق بیفتد. چرا که زباله پاک ما در منازل، مناطق تجاری و اداری است و با وارد شدن به مخزن نتیجه ای جز ایجاد آلودگی و هدررفت سرمایه حاصل نمی شود. از این رو، با تمام توان تلاش می کنیم تا با آموزش شهروندان و اطلاع رسانی زمینه را برای تفکیک زباله از مبدا که شامل خانه، ادارات و ... می شود، فراهم کنیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: