جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 20 دی 1393     
طلای جهانی ۳۵ دلار گران شد

 تسنیم: در حالی که قیمت نفت طی هفته گذشته روندی نزولی را طی کرد و 6 دلار کاهش یافت قیمت طلا رو به افزایش داشت.

هر اونس طلا در پایان معاملات هفته گذشته در بازار آنلاین نیویورک در برابر 1224 معامله شد. در ابتدای معاملات هفته قیمت طلا به 1189 دلار در هر اونس رسیده بود.

بر این اساس قیمت طلا در هفته گذشته 35 دلار افزایش داشته است.

قیمت طلا در روز جمعه نسبت به روز قبل از آن نیز 14 دلار افزایش داشته است.

در حالی که قیمت نفت کاهش یافته و نگرانی ها در مورد خروج یونان از یورو افزایش یافته است تقاضا برای سرمایه گذاری امن در بازار طلا رو به افزایش گذاشته است. تقاضای فیزیکی در چین نیز یکی از عوامل مثبت در افزایش قیمت طلا بوده است.

پس از آنکه شاخص ها در بازار بورس به دلیل نگرانی ها از تحولات سیاسی در یونان کاهش یافت، قیمت طلا در هفته گذشته رو به افزایش گذاشت و نوار کاهش قیمت سه هفته قبل از آن را پاره کرد.

تقاضاهای اخیر برای سرمایه گذاری امن در بازار طلا به دلیل نگرانی از نتایج انتخابات سراسری 25 ژانویه در یونان افزایش یافته است. به قدرت رسیدن مخالفان اقدامات ریاضتی در این انتخابات می تواند موجب بروز اختلاف بین برلین و آتن در مورد اقدامات ریاضتی تحمیل شده بر یونان شود.

حزب مخالف دست چپی سیریزا، که خواهان متوقف شدن اقدامات ریاضتی تحمیل شده بر یونان پس از اختصاص بسته کمک بین المللی به این کشور است، در نظرسنجی ها با اختلافی اندک از دیگر احزاب رقیب پیش افتاده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: