جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 20 دی 1393     
طرح «خط سفید» ایمنی عابران پیاده را به دنبال دارد

به گزارش شهرداری نیوز ،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با گذشت دو هفته از اجرای طرح «خط سفید» در مناطق ۶ در محدوده مرکزی و ۸ در شرق تهران، جزییات بیشتری از این طرح را اعلام کرد 

سید جعفر تشکری هاشمی از «خط سفید» به عنوان زبان هدایت عبور و مرور در شهر نام برد و گفت: در این طرح تلاش کرده‌ایم تا رانندگان وسایل نقلیه عمومی و شخصی، راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده را به عنوان سه گروه مخاطب اصلی ترافیک مورد توجه قرار دهیم.

وی با اعلام اینکه در طرح مذکور، خطوط سفید منقوش بر معابر شهری با توجه به نقشی که در ایجاد نظم و انضباط و برقراری آرامش و ایمنی در شهر دارند، مورد توجه قرار گرفته‌اند، تأکید کرد: خط‌کشی‌ها برای نشان دادن مسیر حرکت، تفکیک خطوط عبوری و محدوده گذرگاه عابر پیاده مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 

الگوی خط‌کشی تقاطع‌ها تغییر کرده است

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه در طرح «خط سفید»، الگوی خط‌کشی تقاطع‌ها تغییر کرده و به جای خط‌کشی نردبانی کانال عابر پیاده مورد استفاده قرار گرفته، اظهار کرد: به این منظور دو خط موازی در عرض خیابان، مسیر تردد عابران را مشخص می‌کند و خط ایست توقف خودرو‌ها با فاصله دو و نیم متر از گذرگاه کشیده شده و با نواری مسی رنگ متمایز شده تا عابران با آرامش و ایمنی بیشتری از گذرگاه عابر پیاده عبور نمایند.

مهندس تشکری هاشمی با بیان اینکه حتی یک سانتی متر عبور از خط ایست، برابر است با ثبت تخلف توسط دوربین‌هایی که به این منظور در تقاطع‌ها نصب شده‌اند، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین تغییرات خط-کشی معابر در این طرح، افزایش خط‌کشی‌های ممتد یا پیوسته و جایگزین شدن آن‌ها به جای خطوط منقطع یا بریده است.

وی با تأکید بر اینکه رانندگان در صورت تغییر مسیر ناگهانی توسط دوربین‌های ثبت تخلف جریمه می‌شوند، اضافه کرد: اگر رانندگان در خط عبوری خود حرکت کنند و به مسیر سایر خودرو‌ها احترام بگذارند، هم خودشان و هم سایر رانندگان با آرامش و سرعت بیشتری به مقصد می‌رسند.

 
جان پناه‌های بیشتری در خیابان‌ها نصب می‌شوند

شهر چه از جانب خودشان و چه از جانب رانندگان و راکبان موتورسیکلت ضروری است.

مهندس تشکری هاشمی با بیان اینکه در این طرح، معابر شهری بیشتر از گذشته به دوربین‌‌های نظارت تصویری، ثبت تخلف سرعت و ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز و نیز سیستم‌های هوشمند زمان‌بندی تقاطع‌ها تجهیز شده‌اند، تصریح کرد: رانندگان برای سوار و پیاده کردن مسافر، باید حداقل ۱۵ متر بعد از تقاطع اقدام کنند، چون در این مورد سخت‌گیری بیشتری به عمل خواهد آمد.

معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر اینکه طرح «خط سفید»، صرفاً در خط‌کشی سفید طولی و عرضی معابر خلاصه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در این طرح احترام به قوانین و مقررات و رعایت حقوق دیگران باید مورد توجه قرار گیرد و به منظور اجرای دقیق قانون، علاوه بر اینکه مأموران خدوم پلیس راهور، حضور پر رنگ‌تری در سطح معابر خواهند داشت، دوربین‌های نظارت تصویری نیز با حساسیت و دقت بیشتری معابر شهری و جریان ترافیک را زیر نظر خواهند گرفت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: