جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 18 دی 1393     
مراقب دلالان فرهنگی باشید

 

ایسنا:حامد رحمتی در منطقه زنجان، گفت: معمولاً گفته می‌شود ناشران توجهی به نویسندگان و شاعران نوپا ندارند و کمتر کتابی از این افراد چاپ می‌شود، اما باید تأکید کرد که این ادعا درست نیست و ناشران نوپایی وارد محیط کار شده‌اند که با وجود این افراد همه می‎توانند با پرداخت مبلغی صاحب کتاب شوند.

 

وی افزود: امسال با حضور این دلالان فرهنگی در نمایشگاه کتاب نزدیک 5000 کتاب اولی وجود داشت، چرا که ناشران حمایتی از سوی دولت ندارند و در قبال دریافت مبلغی از مؤلفان جوان که رویای بزرگی دارند کتاب تألیف می‌کنند.

 

این مترجم ادبی خاطرنشان کرد: متأسفانه سرانه مطالعه در کشور پایین است و با توجه به این وضعیت انتظار تشخیص کتاب‎های خوب توسط مخاطبان را نمی‎توان داشت و همین موضوع سبب شده است مخاطبان اقبال کمتری به کتاب‎های برجسته نشان دهند.

 

وی اظهار کرد: هم‎اکنون با توجه به شرایطی که بیان شد شاهد هستیم که کتاب‎های سطح پایین به چاپ‌های متعدد رسیده، ولی اسمی از کتا‌ب‌های مطرح نیست ولی می‎توان با فرهنگ‌‎سازی مناسب اوضاع را بهبود بخشید.

 

این شاعر تصریح کرد: رسانه‎ ملی، رادیو و مطبوعات می‎توانند با اجرای برنامه‎هایی که به ‌نقد کتاب‎های ارزشمند بپردازند و این موضوع سبب می‌شود مردم به کتاب‌های خوب علاقه‌مند شده و به این کتاب‎ها اقبال نشان دهند تا تریبون از دست افراد غیرمتخصص خارج شود.

 

به گزارش ایسنا، حامد رحمتی شاعر کتاب‌های «عکاس دوره‌گرد» و «این ماهی سرخ بند نمی‎آید» است و ترجمه کتاب‎های «آیینه تنهایی دیگری است» و «مرا زیبا به خاطر بسپار» را در رزومه کاری خود دارد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: