جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 18 دی 1393     
چاپ سه بعدی ماشین چمنی زنی/عکس

مهر: این ماشین چمن زنی توسط دستگاه چاپ سه بعدی به نام Cheetah ساخته شده و به نظر می رسد با توجه به قیمت مناسب و تولید سریع، به زودی وارد بازار شود.

Cheetah به اندازه یک گاراژ کوچک منزل است اما به گفته مخترع آن، در مقایسه با چاپگرهای سه بعدی رایج رومیزی 12 بار سریعتر چاپ می کند. در عین حال قیمت وسایلی که به وسیله این چاپگر نسبتا بزرگ تولید می شود یک دهم هزینه چاپگرهای مشابه رایج است.


 
لوله ای که در این چاپگر سه بعدی برای تولید وسایلی نظیر ماشین چمن زنی تعبیه شده 3 میلیمتر قطر دارد حال آنکه لوله ویژه چاپگرهای مشابه تنها نیم میلیمتر قطر دارند. همین مساله در بالا بودن سرعت فرآیند چاپ در این دستگاه نقش زیادی دارد.

یکی از مهمترین نکاتی که در ماشین چمن زنی تولید شده توسط این دستگاه دیده می شود، ماده به کار رفته در ساخت آن است. برخلاف ماده رایجی که در چاپگرهای سه بعدی برای ساخت وسایل مختلف استفاده می شود، این ماشین چمن زنی با ماده ای موسوم به گرانول ABS تولید شده، ماده ای که به مراتب قیمت کمتری نسبت به مواد رایج در سایر چاپگرها دارد.

این ماشین چمن زنی تنها در 9 ساعت ساخته شده که نشان از سرعت عمل قابل توجه دستگاه چاپ سه بعدی است. از نکات قابل ذکر این فناوری جدید، ظرافت و دقتی است که در ساخت بخش های مختلف وسایل مورد نظر به کار گرفته می شود.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: