جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 17 دی 1393     
اعلام آخرین جزییان ثبت‌نام حج

ایسنا: جمعه، 19 دی‌ماه همزمان با ولادت رسول اکرم (س)، اطلاعیه فراخوان حج تمتع منتشر می‌شود.

سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت با بیان این مطلب اظهار کرد: یک هفته بعد، در روز ۲۷ دی اطلاعیه دوم منتشر و در آن گروه‌های قیمتی، ظرفیت‌ها و اسامی کاروان‌ها اعلام می‌شود. ضمن آن که از روز سوم تا پنجم بهمن ثبت‌نام زائران حج تمتع آغاز خواهد شد.

 به گفته‌ او، متقاضیان برای ثبت‌نام حج تمتع می‌توانند به سامانهhaj94.haj.ir مراجعه و از منازل خود نام‌نویسی کنند.

 

چه کسانی امسال می‌توانند به حج بروند؟

 

اوحدی ادامه داد: زائرانی که تا ۱۵ اسفندماه ۸۴ ودیعه‌گذاری کرده‌اند امسال می‌توانند برای حج تمتع نام‌نویسی کنند. در اطلاعیه‌ای که صادر می‌شود گروه‌های قیمتی، شیوه ثبت‌نام، میزان اقساط و سود سپرده ودیعه‌گذاران مشخص خواهد شد.

 

وی گفت: سهمیه حج تمتع ۹۴ همچون سال گذشته است و امیدواریم بر اساس وعده‌ای که وزارت حج عربستان داده است بتوانیم برای سال‌های بعد افزایش سهمیه داشته باشیم.

 

رییس سازمان حج و زیارت در ادامه بیان کرد: توصیه به متقاضیان این است که تاریخ اعتبار گذرنامه‌های آنان تا پایان سال ۹۴ باشد و اگر گذرنامه معتبر ندارند، حتما پیش از ثبت‌نام برای گرفتن گذرنامه معتبر اقدام کنند.

 

ثبت نام حج قسطی انجام می‌شود

اوحدی همچنین از دریافت هزینه‌ی سفر حج به صورت اقساط خبر داد و افزود: امسال تلاش سازمان حج و زیارت بر این است که برای رفاه حال زائران هزینه‌های حج تمتع را در دو قسط دریافت کند، طوری که متقاضیان یک قسط را در بهمن و قسط دوم را در اردیبهشت پرداخت خواهند کرد.

 

وی گفت: با وجود افزایش سطح کیفی خدمات و خروج بیش از ۲۰ درصد هتل‌های عربستان از گردونه خدمت‌رسانی امیدواریم امسال در هزینه‌های حج تمتع هیچ‌گونه افزایش قیمتی نداشته باشیم.

 

 

زمان ثبت نام مرحله دوم عمره تعیین شد

 

رییس سازمان حج و زیارت سپس درباره‌ی ثبت نام کاروان‌های عمره سخن گفت و افزود: اطلاعیه پیش ثبت نام مرحله دوم عمره نیمه اول بهمن اعلام و ثبت نام از نیمه دوم ماه، یعنی ۱۶ بهمن آغاز خواهد شد.

 

به گفته‌ی او، پروازهای مرحله دوم از ۲۱ اسفندماه آغاز می‌شود و تا ۲۶ خردادماه ادامه خواهد داشت.

 

وی گفت: در مرحله دوم عمره نیز تلاش می‌شود در چند روز نخست، تا اولویت ۳۵۰ را دوباره فراخوان کنیم، زیرا بعضی از متقاضیان عمره ترجیح می‌دهند در مرحله دوم مشرف شوند. در چند روز نخست، سامانه فاخر به طور هوشمند ظرفیت‌های خالی را اعلام می‌کند و پیش‌بینی ما این است بتوانیم تا اولویت ۴۰۰ را بدون مشکل برای همه متقاضیان استان‌ها اعلام کنیم.

 

 

عمره‌ی نوروزی و رمضان گران می‌شود؟

 

رییس سازمان حج و زیارت با بیان این‌که در اطلاعیه نیمه نخست بهمن‌ماه گروه‌های قیمتی اعلام می‌شود، اظهار کرد: تلاش ما بر این است، در مرحله دوم ثبت‌نام عمره افزایش قیمتی نداشته باشیم؛ اما عمره نوروزی عمره ویژه‌ای است که قطعا قیمت آن تفاوت جزیی با بقیه زمان‌ها خواهد داشت.

 

اوحدی اضافه کرد: در ایام رمضان به علت این‌که دوره عمره به ۱۷ و ۲۱ روز افزایش پیدا می‌کند، قیمت‌ها افزایش خواهد داشت.

 

وی یادآور شد: تا این لحظه بیش از ۱۱۵ هزار نفر از زائران عمره در قالب ۳۴۰ پرواز به سرزمین وحی مشرف شده‌اند.

 

اوحدی با بیان این‌که معدل تاخیر پروازهای عمره حدود ۱۸ دقیقه است، گفت: البته در چند روز گذشته خطوط هواپیمایی عربستان تاخیرهای بیش از چهار ساعت داشت که سازمان حج و زیارت در نامه‌ای به شرکت هواپیمایی عربستان اخطار داد و از آن‌ها خواست پاسخگو باشند.

 

رییس سازمان حج و زیارت ادامه داد: تا امروز مشکل خاصی نبوده و عمره‌گزاران در سلامت کامل به‌سر می‌برند و خدمات قابل قبولی به آن‌ها ارائه شده است.

 

 

تکذیب شیوع بیماری «خرما» در عربستان

 

او سپس با اشاره به انتشار خبر شیوع «بیماری خرما» در عربستان، گفت: با پی‌گیری مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشخص شد که این خبر صحت ندارد و تاکنون موردی از شیوع این بیماری از طریق وزارت بهداشت عربستان، سازمان بهداشت جهانی یا مرکز پزشکی حج و زیارت گزارش نشده است.

 

اوحدی تاکید کرد: به عمره‌گزاران اطمینان می‌دهیم تاکنون موردی از شیوع «بیماری خرما» در عربستان گزارش نشده است.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: