جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 17 دی 1393     
عدم حمایت تسهیلاتی بانک ها از بخش های تولیدی و صنعت خودرو

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : برای خروج رکود از بخش تولید و اقتصاد کشور باید سهم تولید از محل هدفمندسازی یارانه ها پرداخت شود.

کمال الدین پیر موذن در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، افزود : امروز یکی از راهکارهای  حیات و بقا واحدهای تولیدی و صنعتی  به خصوص صنعت خودرو پرداخت سهم صنعت از قانون هدفمندسازی یارانه ها ست در حالی تاکنون هیچ مبلغی در این راستا پرداخت نشده است.

وی با اشاره به مشکل نقدینگی واحدهای خودروسازی و قطعه سازی و عدم حمایت تسهیلاتی بانک ها در این جریان تصریح کرد : متاسفانه امروز سیستم بانک ها در مسیر حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان نیست در حالی که باید سپرده بانک ها به جای منبعی برای فعالیت ها اقتصادی بانک ها به سرمایه در گردش واحدهای تولیدی تبدیل شوند.

نماینده نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی همچنین به لزوم جذب سرمایه گذاری برای بخش های تولیدی اشاره کرد و اظهار داشت : علاوه بر حمایت های تسهیلاتی و جذب سرمایه گذاری باید صندوق توسعه ملی نیز خارج از شعار، در خدمت بخش خصوصی و ارتقاء رشد اقتصادی و اقتصاد مولد قرار بگیرد تا شاهد رشد و ارتقاء صنایع مهمی مانند صنعت خودرو که تاثیر زیادی در رشد اقتصادی کشور دارند باشیم.

پیرموذن تاکید کرد : در شرایطی که وضعیت تولید و اقتصاد کشور با برخورداری از سیاست های حمایتی مجلس و دولت خصوصا تامین خط اعتباری می توانست بیش از بیش جان بگیرند متاسفانه  برخی اقدامات و توافقات اخیر کشورها موجب کاهش فاحش قیمت نفت شد که این مساله نیز طبعا مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت که امید است با تدبیر دولت و مجلس نیز مشکلات ناشی از کاهش قیمت نفت نیز حل شود.

وی افزود : با توجه به عمق مشکلات و تورمی که در کشور ایجاد شده است و همچنین مشکلاتی که در هر حال ناشی از فشار معیشتی است باید در جذب سرمایه گذاری و دگرگون کردن ساختار بانک ها و بهره گیری واحدها از صندوق توسعه ملی و خصوصا اجرای هدفمندسازی یارانه ها  اقدام شود همچنین بایستی یارانه متمکین خذف شود و در اختیار بخش صنعت و اقتصاد مولد قرار گیرد تا بتوان برای خیل عظیمی از بیکاران جوان کشور فرصت های شغلی فراهم نمود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: