جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 16 دی 1393     
مترو پاتوق بزرگ فرهنگي است

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز ،مترو پاتوق بزرگ فرهنگي است و بايد براي ترويج و اشاعه فرهنگ ناب اسلامي و ايراني، فضاي آن با مطالب سازنده و توام با تعليم پر شود.

اردوهاي جهادي پرسنل معاونت فرهنگي و اجتماعي شركت بهره برداري مترو كه با رويكرد مديريت تغييرات فرهنگي برگزار شده بود طي مراسمي با حضور "حجت السلام دكتر ميثم امرودي" معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران و "دكتر نايبي" مديرعامل شركت بهره برداري مترو و جمعي ديگر از مسولان حوزه شهري در اردوگاه پارك چيتگر به كار خود پايان داد.

امرودي با بيان اينكه برگزاري اين اردوي جهادي مي تواند مقدمه اي براي هم گويش شدن گفتارها بين بخش هاي مختلف امور فرهنگي در حوزه شهري شود افزود: همه ما بايد تمام عزم و اراده خود را در امور فرهنگي به كار گيريم. تغيير نگاه مي تواند ارزانترين وسيله براي استفاده بهتر از امكانات مترو باشد.

معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران بر لزوم يكپارچگي فرهنگي در بدنه شهرداري تاكيد كرد و گفت: بايستي تمام مديران ارشد در مجموعه شهرداري تهران كه زمامدار امور فرهنگي هستند براي پيشبرد و ترويج آن هم سو، هم عقيده و هم فكر باشند.

وي اظهار كرد: شهرداري تهران برلزوم حركت جهادي و چابك سازي در مترو تاكيد دارد اما اين به مفهوم آن نيست كه نيروها تعديل شود بلكه اعتقاد داريم كه با تغيير نگاه به امور جاري و فرهنگي مي توان با منابع انساني موجود بيشترين و مطلوبترين كارها را انجام داد.

حجت السلام دكتر امرودي تصريح كرد: مترو يك پاتوق بزرگ فرهنگي است و بايد براي ترويج و اشاعه فرهنگ ناب اسلامي و ايراني، فضاي آن با مطالب سازنده و توام با تعليم پر شود.

در ادامه اين مراسم مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران با بيان اينكه برگزاري اردوي جهادي در راستاي تفكرات شهردار تهران بوده تصريح كرد: با نگاه جديدي كه دكتر قاليباف به مترو دارد ماموريت پيدا كرديم تا چنين اردوهايي را در سرلوحه برنامه هاي فرهنگي قرار دهيم.

دكتر نايبي با بيان اينكه اين سرآغاز راه براي ما است و شهرداري تهران به ويژه معاونت فرهنگي و اجتماعي همكاري و همياري زيادي در اين خصوص داشته، اظهار داشت: اميدواريم بتوانيم تمام اهداف مد نظر شهردار تهران را در اين زمينه محقق كنيم.

وي به نقش پررنگ مترو در تردد روزانه در كلان شهر تهران اشاره كرد و افزود: قبل از توسعه كامل مترو اين وسيله براي شهروندان به عنوان ضرورت تردد در شهر محسوب نمي شد اما هم اكنون به دليل مديريت وقت، هزينه، سرعت قابل توجه، مترو انتخاب اول شهروندان تهراني است و لذا بايد از اين زيرزمين فرهنگي استفاده مطلوب را داشته باشيم.

مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران و حومه خاطرنشان كرد: مترو بستر بزرگي براي خدمات رساني به شهروندان است چراكه از همه قشرهاي مردم جامعه از آن استفاده مي كنند.

نايبي اظهار كرد: همانطوري كه در ساخت مترو كارهاي بزرگي انجام شده، در تلاشيم تا در بحث فرهنگي نيز همسو با شركت ساخت، بهره برداري مناسبي در اين زمينه داشته باشيم.

وي تاكيد كرد: در تلاش هستيم تا براي مترو كه روزانه 2/5 تا 3 ميليون مسافر را جابه جا مي كند به بهترين وجه خدمات رساني كنيم.

مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران گفت: امور فرهنگي مترو در راستاي منويات رهبرمعظم انقلاب تمام تلاش خود را معطوف به سبك زندگي اسلامي و ايراني كرده است تا گام هاي موثري در اين رابطه بردارد.

رياست شوراي فرهنگي سازمان حمل و نقل ترافيك هم در سخنراني خود در مراسم اختتاميه اولين اردوي جهادي پرسنل معاونت فرهنگي شركت بهره برداري مترو تهران،  گفت: كار فرهنگي براي شهردار كلانشهر تهران از اهميت بالايي برخوردار است.

جعفرپور با تاكيد بر اينكه دكتر قاليباف معتقد است كه مترو گذر فرهنگي است و بايد كار فرهنگي را آنجايي كه مردم حضور دارند انجام دهيم افزود: مترو مي تواند سبك زندگي درتهران و به تبع آن سبك زندگي كشور را تغيير دهد .

 

وي تصريح كرد: اين گذر، گذر آشتي، صميميت، دوستي و مودت است و شما مي توانيد سردمداران اين حركت جهادي و سبك زندگي باشيد.

رييس شوراي فرهنگي معاونت حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران اظهار كرد: مترو بايد بزرگترين گالري فرهنگي و هنري كشور باشد.

گفتني است معاون فرهنگي و اجتماعي شركت بهره برداري مترو تهران در ابتداي اين مراسم با ارايه گزارش مختصري از يك هفته اردوي جهادي در پارك چيتگر، گفت: با توجه به اهتمام شهردار تهران مبني بر اجراي اردوهاي جهادي و به دليل پتانسيل بالاي مترو در اين زمينه مقررشد كه اين طرح به صورت پايلوت در مترو انجام شود كه خوشبختانه، نتايج اين برنامه رضايت بخش بوده است.

صائبي با بيان اينكه اين طرح با رويكرد "مديريت تغييرات فرهنگي" در دوره سه روزه برگزار شده، افزود: در خلال برگزاري اين برنامه سه كارگاه، سمينار، مسابقات ورزشي و برنامه هايي ديگري برگزار شده است.

بنابراين گزارش، معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران در اين مراسم ضمن قدرداني از دست اندركاران برگزاري اين اردوي جهادي گفت: شما ژنرال هاي فرهنگي هستيد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: