جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 1 بهمن 1397     
مدیرعامل شرکت بهره برداري متروي تهران و حومه:
واگن های جدید مترو تیرماه سال آینده وارد خطوط می شوند

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز، مدیرعامل شرکت بهره برداري متروي تهران و حومه با اشاره به اینکه خطوط مترو براساس سرفاصله دو دقیقه ای طراحی شده، گفت: کمبود دو هزار واگن و عدم احداث و تجهیز پارکینگ ها دلایل اصلی محقق نشدن كاهش سرفاصله ها است .

 

فرنوش نوبخت با بیان اینکه خطوط متروي تهران برای سرفاصله دو دقیقه ای طراحی شده اند که تاکنون عملاً محقق نشده است، تصریح کرد: یکی از دلایل این موضوع کمبود واگن و دیگری پیش نیازهای فنی است.

 

وی با اشاره به اینکه خط ۳ مترو تهران در شمال و جنوب خط فاقد پارکینگ است که احداث این پارکینگ نیز در برنامه قرار دارد، یادآور شد: اگر بتوانیم تعدادی از واگن های مورد نیاز را تامین کنیم و در کنار آن کمبود امکانات نیز برطرف شود، می توانیم به کاهش سرفاصله قطارها امیدوار باشیم.  

 

نوبخت با بيان اينكه برای راه اندازي خط 6 به چهار رام قطار نیاز داريم، گفت: اولويت شركت بهره برداري براي به كارگيري قطار جديد، خط 7 است چرا كه در حال حاضر این خط با فاصله حركت هر 15 دقيقه يك قطار سرويس ارائه می کند و براي كاهش آن به 3 رام قطار نیاز داريم.

 

به گفته وی از 70 واگن مترو که شامل 10 رام قطار است، خرداد يا تيرسال آینده  یک رام آن وارد چرخه بهره برداري می شود.

 

مدیرعامل شرکت بهره برداري متروي تهران و حومه خاطرنشان كرد: در صورت تامين قطار و افزايش تعداد قطارهاي خط فرودگاه تعداد سرويس هاي اين مسير نيز افزايش پيدا خواهد کرد، البته كاهش يك دقيقه اي سرفاصله در خطوط شش گانه مستلزم تامین 10 رام در خط 1، هشت رام در خط 2 و شش رام در خط 4 است. 

 

وي با اشاره به اینکه پس از کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خطوط 3 و 4 متروی تهران، این زمان در خط 2 هم کاهش یافت، افزود: فاصله حركت قطارها در خط ۳ تا دي ماه سال ۹۶ هر ۱۸ دقیقه یک قطار در نیمه شمالی و هر ۱۰ دقیقه یک قطار در نیمه جنوبی بود.

 

نوبخت گفت: از دي ماه ۹۶ اين فاصله را به ۹ دقيقه رسانديم و از روز شنبه هشتم دی ماه ۹۷ نيز با استفاده از حداكثر توان تا جايي كه محدوديت ها و شرايط عمراني و فني امكان اجازه می داد اين زمان را به  ۷ و نيم دقيقه كاهش دادیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: