جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 16 دی 1393     
منتظر سرمای شدید باشید

باشگاه خبرنگاران:از پنجشنبه 18/10/93 تا یکشنبه 21/10/93 دمای هوا در مناطق مختلف کشور حدود 5 تا 15 درجه کاهش می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه مدیریت مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان بیان نمود، با توجه به نقشه های آینده نگری هواشناسی پیش بینی می‌شود که با ورود سامانه بارشی و در پی آن نفوذ توده هوای سرد به مناطق غرب، شمال غرب و شمال از روز پنج شنبه 18/10/93 لغایت یکشنبه 21/10/93 کاهش شدید دما حدود 10 تا 15 درجه در استان‌های واقع در غرب، شمال غرب، مرکز، شمال و شمال شرق و حدود 5 تا 10 درجه در بقیه استان‌های کشور روی می‌دهد.

وی تاکید نمود، با توجه به این‌که دمای هوا در غالب مناطق فوق طی این مدت به زیر صفر می رسد، افزایش شدید مصرف حامل‌های انرژی دور از انتظار نیست که مصرف بهینه انرژی توسط مردم و مدیریت مسئولین ذیر بط را طلب می کند.

ورود یک سامانه بارشی از چهارشنبه


مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با توجه به ورود یک سامانه بارشی از چهارشنبه و کاهش شدید دما، وضعیت جوی مناطق مختلف کشور را از سه‌شنبه تا جمعه 19/10/93 تشریح نمود.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه اعلام نمود، بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر ورود یک سامانه بارشی همراه با توده هوای سرد از روز چهارشنبه به غرب و نیمه شمالی کشور می‌باشد.


وی گفت: انتظار می‌رود علاوه بر بارش برف و باران در استان‌های ساحلی دریای خزر ، بارش برف در مناطق غرب، دامنه های زاگرس، شمال غرب، دامنه های البرز و شمال شرق از روز پنج شنبه تا شنبه سبب کاهش شدید دما در سطح کشور و اختلال تردد در جاده‌های این مناطق می شود.


مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تشریح کرد بر این اساسسه شنبه 16/10/93 وزش باد شدید قبل از شروع بارش در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و  چهارشنبه 17/10/93 بارش برف و باران در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، اردبیل، زنجان، همدان، لرستان، کرمانشاه، ایلام و شمال خوزستان و وزش باد شدید در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی انتظار می‌رود.
وظیفه ادامه داد، پنج‌شنبه 18/10/93 در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان، کهگیلویه‌وبویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، غرب اصفهان، قم، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش برف پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر مواج و توفانی خواهد بود.

وی در خصوص وضعیت بارش در جمعه 19/10/93 گفت: در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، گیلان، مازندران، گلستان و دامنه های البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی نسبت به افزایش مصرف حامل‌های انرژی هشدار داد و تشریح کرد، دمای هوا در نیمه شمالی طی روزهای پنج شنبه تا شنبه 10 تا 15 درجه و 5 تا 10 درجه در نیمه جنوبی کاهش می یابد که سبب افزایش شدید مصرف حامل‌های انرژی بویژه در نیمه شمالی و استان‌های غربی کشور می شود.

کاهش آلودگی هوا در برخی از شهرهای صنعتی


افزایش سرعت وزش باد در روزهای یکشنبه و دوشنبه در استان‌های تهران، البرز، مرکزی، قم، سمنان و خراسان رضوی کاهش آلودگی هوا را در این مناطق بدنبال خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان بیان نمود، امروز بعد ازظهر در برخی مناطق شمال شرق و شرق سواحل دریای خزر بارش پراکنده رخ خواهد داد. وی تشریح کرد از اواخر روز شنبه ابتدا در شمال غرب وبتدریج در روز یکشنبه غرب، دامنه های زاگرس مرکزی، جنوب غرب و با شدت کمتر دامنه های البرز و دوشنبه در شمال شرق کشور ابرناکی، بارش پراکنده باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. وظیفه افزود، روز یکشنبه شدت بارش‌ها در آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و شمال خوزستان می باشد.

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به افزایش سرعت وزش باد گفت: با حرکت این موج در روزهای یکشنبه و دوشنبه برای استان هایتهران، البرز، مرکزی، قم، سمنان و خراسان رضوی افزایش سرعت وزش باد و و در برخی مناطق جنوب شرق کشور باد و گردوخاک پیش بینی می‌شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: