جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 11 دی 1397     
طرح احیای رودخانه فرحزاد از سرگرفته می شود

به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز،معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از اقدامات انجام شده در قالب طرح آزمایشی احیای رودخانه فرحزاد بازدید میدانی به عمل آورد. 

معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، در این بازدید که به اتفاق رسول کشت پور و رجبعلی خسروآبادی شهرداران مناطق 2 و 5 انجام شد، طول حدودا 3 کیلومتری طرح مذکور مورد پایش میدانی قرار گرفت و نحوه اجرای اقداماتی همچون احیای دیواره‌های ساحل رودخانه، پیاده‌راه سازی با رویکرد طبیعی، کاشت درختان بومی و نهایتا اجرای عملیات عمرانی به منظور تسهیل دسترسی شهروندان به رودخانه ارزیابی شد.

در بازدید مذکور همچنین تمهیدات لازم برای اجرایی ساختن طرح احیای رودخانه فرحزاد مورد بررسی قرار گرفت و بر لزوم امضای یک پروتکل همکاری میان شهرداری های مناطق 2 و 5 به عنوان مجریان طرح تاکید شد؛ تفاهنامه ای که به زودی به امضا خواهد رسید.

گفتنی است طرح آزمایشی احیای رودخانه فرحزاد که در سال 1393 و متعاقب تملک و تخریب سکونتگاه های غیررسمی در 50 متر از طول رودخانه به سرانجام رسید، بخشی از یک طرح بزرگتر با عنوان پهنه مدیریت زیست بوم فرحزاد است که احیا و ساماندهی حدود 54 هکتار از پهنه های ساحلی رودخانه در 2800 متر از طول این آبراهه طبیعی (حدفاصل تقاطع خیابان سیمون بولیوار تا پل خوش‌مرام) را دنبال می‌کند.

شهرداری تهران طی سال های اخیر نگرشی ویژه به مقوله احیای رودخانه‌ها داشته است چراکه برداشت غیرمجاز و غیراصولی آب، ورود فاضلاب خانگی، صنعتی و کشاورزی، دستکاری بستر و کرانه، تغییرات کاربری و حتی گردشگری، متاسفانه به طبیعت رودخانه‌های شهر و کمیت و کیفیت منابع آب سطحی و زیرزمینی آسیب رسانده است. در این راستا مطالعات مربوط به ساماندهی و احیا رودخانه ها  در سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران ادامه دارد و به زودی اولین تجربه احیا رودخانه‌ها در دره فرحزاد با مشارکت مناطق 5 و 2 اجرایی خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: