جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 15 دی 1393     
تخفیف ۵۰ درصدی به دانشجویان و دانش‌آموزان در حمل و نقل

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،معاون پرداخت نوین سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از تخفیف ۵۰ درصدی کارت بلیت الکترونیک تخفیف‌دار ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان خبر داد.

علیرضا سانیانی معاون پرداخت نوین سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اشاره به تخفیف ۵۰ درصدی کارت بلیت الکترونیک تخفیف‌دار ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان، اظهار کرد: در راستای تحقق بخشیدن به اهداف مرتبط با شرح الکترونیک و شهروند الکترونیک شهردار تهران در سال 87 طی حکمی ابلاغ کرد تا مطالعات و طراحی کارت شهروندی انجام شود.

معاون پرداخت نوین سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران ادامه داد: کارت بلیت الکترونیک یکی از کارت های توسعه یافته برای متروست که توسط شهرداری تولید، شارژ و در شبکه داخلی پذیرش و نهایتاً در پایان روز تسویه حساب می‌شود.

سانیانی در خصوص کیف پول خرد شهروندی گفت: این کارت ترکیبی از کارت بلیط الکترونیک و کیف پول خرد با استانداردهای جهانی است که در حال حاضر این استانداردها در شبکه بانکی کشور رعایت می‌شود. شهرداری آمادگی پذیرش هر دو کارت را دارد لیکن با توجه به ارائه خدمات کیف پول جزو وظایف شهرداری نیست.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بانک شهر کارت شهروندی را در تمام شعب ارائه کرده است گفت: به دانشجویان و دانش‌آموزان در قالب کارت مهر شهر این خدمات ارائه می‌شود و البته با بانک تجارت و ملی هم قراردادی در این خصوص منعقد شده که در دست اجراست.

معاون پرداخت نوین سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در خصوص کارت بلیط الکترونیک تخفیف‌دار ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان گفت: در این خصوص شورای شهر جلسات متعددی را برقرار کرد و قرار شد به این افراد 50 درصد تخفیف برای سوار شدن به اتوبوس و مترو داده شود.

سانیانی اضافه کرد: همچنین شهروند‌های بالای 65 سال، جانبازان، خانواده شهدا، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی شهر تهران از کارت بلیت الکترونیک تخفیف‌دار بهره‌مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: در این روال دانش‌آموزان و دانشجویان کارت کیف پول بانکی را دریافت کرده به نحوی که این کارت هم در شبکه حمل‌ونقل و هم در شعبه بانکی پذیرش می‌شود.

معاون پرداخت نوین سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، اضافه کرد: جهت اخذی این کارت دانشجویان و دانش‌آموزان با مراجعه به سایت Tehran.ir و انتخاب گزینه بلیط الکترونیک اقدام به ثبت‌نام و واریز وجه نمایند و پس از 72 ساعت کارت خود را از طریق پست تحویل بگیرند.

به گفته سانیانی مبالغی که باید پرداخت شود مبلغ 75 هزار تومان جهت شارژ در کارت و 5 هزار تومان جهت شخصی‌سازی و 3 هزار و 500 تومان هزینه پست است.

وی اضافه کرد: دارندگان این کارت می‌توانند تا سقف 150 هزار تومان در شبکه حمل‌ونقل عمومی از این کارت استفاده و همچنین می‌توانند از بخش شبکه شتابی این کارت نیز بهره گیرند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: