جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 26 آذر 1397     
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در دیدار از «جشنواره ارگانیک»:
محصولات ارگانیک تضمین کننده سلامت غذایی شهروندان است

 به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز،معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در بازدید از «یازدهمین جشنواره ارگانیک نهران» با تاکید بر اینکه تضمین سلامت غذایی شهروندان از طریق محصولات ارگانیک به دست می‌آید، گفت: استفاده از سموم دفع آفات نباتی و کودهای شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی، امنیت غذایی شهروندان را به مخاطره می‌اندازد و این جشنواره می‌تواند تفاوت‌های تغذیه سالم و ناسالم را برای شهروندان روشن کند.

ناصر زرگر با اشاره به فرآیندهای متفاوت کشت محصولات ارگانیک و غیر ارگانیک، گفت: جشنواره ارگانیک، علاوه بر عرضه محصولات ارگانیک، می‌تواند فرآیند تولید محصولات ارگانیک و استفاده از روش‌های بیولوژیک دفع آفات نظیر استفاده از کفشدوزک‌ها را برای بازدیدکنندگان به نمایش بگذارد تا شهروندان با اختلاف این دو روش کشت و تولید محصول آشنا شوند.
 
وی به تاثیر این جشنواره در توانمندسازی روستاها و مناطق محروم اشاره کرد و افزود: همکاری وزارت تعاون با سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران می‌تواند با گسترش تولیدات ارگانیک در مناطق روستایی، علاوه بر افزایش تولید محصول غذایی سالم، به رونق اقتصاد مناطق روستایی و محروم نیز کمک کند.
 
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری به نقش پر رنگ دولت در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: محصولات ارگانیک، تامین کننده امنیت غذایی شهروندان است و با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از اقتصاد کشور دولتی است، همکاری نهادهای دولتی با سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار می‌تواند در این حوزه نتایج مطلوبی در پی داشته باشد.
 
گفتنی است، «یازدهمین جشنواره ارگانیک تهران» از بیست و دوم تا سی‌ام آذر ماه جاری (شب یلدا) در بوستان گفت‌وگو آماده پذیرایی از شهروندان است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: