جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 15 دی 1393     
کیفیت خودروهای داخلی مطلوب نیست

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : شکی وجود  ندارد که امروز باید صنعت خودرو به جهت تاثیر بالای آن در توسعه و حفظ اشتغال در کشور مورد حمایت جدی قرار گیرد.

ناصر عاشوری با اشاره به اهمیت اشتغال زایی در کشور افزود : در شرایط کنونی باید صنعت خودرو با ارائه تسهیلات ارزان قیمت مورد حمایت واقع شود و به نوعی در این شرایط دست خودروسازان گرفته شود.

وی با تاکید بر حمایت دولت و مجلس از صنعت خودرو اظهار داشت :  از آنجا که بخش عظیمی از اشتغال موجود در کشور خودروسازی ها مدیریت می شود باید حمایت مستمر همراه با نظارت بر این صنعت تداوم یابد.

وی همچنین به وضعیت کیفیت تولیدات داخلی اشاره کرد و گفت : هر چند خودروسازان علی رغم شرایط بحرانی و سختی که داشتند زحمات زیادی برای رشد کیفیت در این صنعت متحمل شدند اما واقعیت این است که کیفیت خودروهای داخلی به گونه ای که باید باشد نیست و برخی از تولیدات ضعیف تر از سال های گذشته است.

نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : با اعمال تحریم ها شرایط بدی بر کشور حاکم گردید به طوری که هم اکنون اقتصاد کشور علاوه بر وجود تورم ، در وضعیت رکود  نیز قرار گرفته است.

عاشوری افزود : در این شرایط باید مسئولین به دنبال برون رفت از شرایط موجود وایجاد ساز و کارهایی در این ارتباط باشند البته این سازو کارها نیز باید بر اساس علم اقتصاد و تجارب کشورهایی که با این گونه بحران ها مواجه شده و شرایط را هموار و پشت سر گذاشتند در نظر گرفته شود.

وی همچنین با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور تصریح کرد : بر همین اساس و به منظور اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور باید به دنبال راهکارهایی رفت که اقتصاد ایران بتواند در مقابل تهدیدهای اخیر مقاوم گردیده و مردم در این شرایط آسیب ندیده و یا حداقل آسیب ها بر آنها وارد شود.

وی افزود : از سویی تولیدکنندگان و خودروسازان نیز باید در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی تلاش نموده و به لحاظ کمی و کیفی بر روی پای خود ایستاده و به دنبال ساز و کارها و راهکارهایی باشند که البته از منابع دولتی و ملی نیز استفاده نشود.

وی تصریح کرد : البته مصرف کنندکان نیز باید رعایت الگوی مصرف را داشته باشند و تولیدکنندگان نیزدر جهت ارتقای کیفیت و کمیت تلاش کنند و تولیداتی را عرضه کنند که  توان رقابت با محصولات مشابه خارجی را داشته باشد.

 

  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: