جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 20 آذر 1397     
گوگل خواستار کار با ارتش آمریکا شد

 وبسایت سخت افزار: یک ژنرال عالی رتبه آمریکایی گفت که این مسئله غیر قابل توضیح است که غول های تکنولوژی آمریکایی با پنتاگون کار نمی کنند اما فرصت های تجاری را در شرکت های چینی جستجو می کنند

 
ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا، این گونه کمپانی های آمریکایی را به توضیح درمورد سازش آن ها در چین دعوت کرد:
 
"ما در اینجا آدم های خوبی هستیم و این مسئله برای من غیرقابل توضیح است که ما برای پیشبرد اهداف تجاری خود در چین، در این کشور سازش می کنیم؛ جایی که می دانیم آزادی در آن جا سلب می شود و مالکیت فکری کمپانی ها ربوده می شود."
 
اما مدیرعامل گوگل، ساندر پیچای، در این باره گفت که کمپانی برای سال ها است که در چین سرمایه گذاری کرده است و برنامه های آن ها در این کشور درحالی که کمپانی به همکاری با دولت ایالات متحده در زمینه پروژه های سلامتی و امنیت سایبری می پردازد، ادامه خواهد داشت.
 
واکنش شدید کارکنان
 
اوایل امسال گوگل به دلیل واکنش شدید کارکنان خود به پیامد های اخلاقی پروژه، تصمیم گرفت که قرارداد خود را با دولت ایالات متحده که به واسطه آن کمپانی در آنالیز عکس های هواپیما های بدون سرنشین به ارتش کمک می کرد تمدید نکند.
 
این برنامه دفاعی که به عنوان پروژه Maven شناخته می شود یک شکاف در کمپانی گوگل ایجاد کرد زیرا کارکنان کمپانی از این واقعیت که تکنولوژی ساخته شده آن ها برای اهداف جنگی استفاده می شود چشم پوشی نکردند.
 
در همین حال گوگل درحال ساخت یک نسخه موتور جستجو سانسور شده برای بازار چین است که البته هنوز در مراحل آزمایشی قرار دارد و تا زمان انتشار عمومی آن مدت زیادی باقی مانده.
 
قانون گذاران، کارکنان و فعالان حقوق بشرهمواره کمپانی را مورد انتقاد قرار می دهند که در مقابل سیاست های دولت چین که به صورت آشکار مشکلات سیاسی حساس را از دیده شدن توسط توده مردم سانسور می کند ایستادگی نمی کند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: