جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 17 آذر 1397     
مشکلات کنونی بازار خودرو نتیجه قیمت گذاری دستوری است
آزادسازی قیمت خودرو از رانت بازار جلوگیری می کند

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص روش دستوری تعیین قیمت خودرو اظهار داشت: تعیین دستوری قیمت خودرو روش خوبی نیست و باید جریان طبیعی موجود در بازار آن را تعیین کند که اقتصاد آزاد نیز بر مبنای همان است.

رامین نورقلی پور، افزود: با توجه به اینکه تا کنون خود را عادت به حضور در بازار نداده ایم و با قبول تعیین دستوری قیمت خودرو خودمان را مقید به آن کرده ایم لذا در حال حاضر شرایط اجازه آزادسازی قیمت ها را نمی دهد البته با تعیین دستوری قیمت خودرو موافق نیستم و باید در طول یک واحد زمانی مشخص به آن فضا دست یابیم.
 
نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: قطعا اصلاح قیمت خودرو بر بدنه اجتماع و مصرف کننده فشار وارد می سازد اما باید توجه داشت قیمت تمام شده تولید خودرو بسیار بالاتر از قیمت های کنونی کارخانه ها است که نتیجه تعیین دستوری قیمت خودرو است همچنین تبعات ضرر و زیان کارخانه ها منجر به بیکاری گسترده در کشور می شود که مساله مهمی است و باید در نظر گرفته شود.
 
وی در خصوص واردات خودرو گفت: با واردات خودرو موافق هستم اما در خصوص افزایش تعرفه باید بگویم نه تنها موافق افزایش تعرفه ها نیستم بلکه به اعتقاد بنده باید در یک بازه زمانی کاهش پیدا کند و واردات خودرو آزادنه انجام گردد.
 
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجموعه اقتصاد کشور و دیپلماسی بین المللی باید به گونه ای پیش رود که بتوانیم شرایط را برای بهتر شدن فضای کسب و کار و رقابتی شدن بازار آماده سازیم در این صورت با تقویت پول ملی شاهد کاهش نرخ ارز خواهیم بود البته باید توجه داشت زمینه های اقتصادی در کشور برای پیشبرد این مهم فراهم است و تنها باید با بهتر شدن روابط بین المللی و خروج از تحریم ها فضا را برای بهتر شدن شرایط اقتصادی فراهم سازیم.
 
نورقلی پور گفت: مشکلاتی که امروز برای کشور پیش آمده صرفا به مسائل داخلی باز نمی گردد و این در حالی است که پیگیر حل مشکلات در داخل کشور هستیم لذا بر این نکته تاکید می کنم مشکلات اقتصادی ما عمدتا مسائل مرتبط با مسائل بین المللی است.
 
وی در خصوص کاهش فاصله قیمت ها بین کارخانه و بازار گفت: با توجه به اینکه تعیین دستوری قیمت خودرو همواره رانت در بازار ایجاد کرده است لذا باید تلاش کنیم قیمت ها آزاد شود البته این نکته را یادآور می شوم که آزادسازی یکباره قیمت خودرو در شرایط کنونی کار درستی نیست اما باید به آن سمت حرکت کنیم.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: