جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 12 آذر 1397     
نوری:
بسیج حلقه اتصال دولت و مردم است

به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانهی نیوز، شهردار منطقه 8 گفت: بسیج حلقه اتصال دولت با مردم است و یک پشتوانه مردمی برای دولت به شمار می رود.

بهمن نوری به مناسبت هفته بسیج، به بازدید از ناحیه مقاومت بسیج شهید بهشتی رفت و در جمع مسئولان ارشد آن افزود: بسیج شجره طیبه ای است که همه ارکان آن ثمره مقدس دارد. ثمره ای که مردم جامعه می توانند به کمک آن به تعالی خود و نظام اسلامی کمک کنند.
 
این مدیر ارشد شهری ادامه داد: در هر عرصه ای که بسیج فعالیت کرده آن را به تمامی به عرش رسانده است؛ در زمینه های اقتصاد مقاومتی، بصیرت افزایی، سلامت و بهداشت جامعه و سازندگی در حکومت اسلامی. همه این عرصه ها را بسیج با اقتدار به تعالی رسانده است و بسیاری موفقیت های ما شاهدانی بر این امر هستند.
 
نوری اظهار داشت: هر جایی که خلاقیت، نوآوری و تفکر سازنده حاکم شد، دستاوردهای خوب و غیر قابل انکاری به بار نشست و همه رویکردهای بسیج هم بر همین مدار می چرخد. به عنوان مثال فتح خرمشهر نمونه ای از تفکر والا و اقتدار بسیج بود.
 
شهردار منطقه 8 افزود: بسیاری از خادمان مردم در نهادهای مختلف حکومت بسیجی هستند و نوع و رنگ لباس اهمیت چندانی ندارد مثلا نیروهای خدوم ارتش نیز تفکر بسیجی دارند و چه چیزی بالاتر از اینکه امام راحل فرمودند: در دنیا افتخارم این است که خود بسیجی ام.
 
نوری تاکید کرد: بسیج، عنوان و پست و منصب نمی شناسد و یکپارچه شور و شوق خالصانه است. در عین حال بسیج فقط در انجام فرایض خلاصه نمی شود و با باورهای عمیق مردم در ارتباط است. در عین حال از آنجایی که بسیج پشتوانه دولت به شمار می رود، شناسایی نیروهای مستمر و پرورش آنان اقدامی غیر قابل انکار است.
 
در ادامه این بازدید، شهردار منطقه8 به کارکردهای امنیتی بسیج اشاره کرد و ادامه داد: از همه اینها مهم تر کارهایی است که بسیج در حوزه امنیت انجام می دهد. مثلا کارهای جهادی که از دهه های پیش تا کنون در روستا ها انجام می شود. بسیاری از هیئت های بسیجی مسیرهای چند صد کیلومتری را به سمت روستاهای محروم می روند و در دل آن جاهای دورافتاده برای آبرسانی و خدمات عمرانی به مردم از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند. پس می بینیم که بسیج گام مهمی هم در محرومیت زدایی و از بین بردنن فاصله طبقاتی انجام داده است و بسیاری کارهای فاخر و ارزشمند از خود در این زمینه به یادگار گذاشته است.
 
نوری همچنین اظهار داشت: یک موضوع مهم دیگر، فعالیت راهیان نور است که بسیاری از جوانان در این اردوهای معنوی متحول می شوند. من با بسیاری از جوانان درباره کارکردهای راهیان نور به گفت و گو می نشینم و برایم اثبات شده است که این سفرها راه تحول و تعالی جوانان ما را رقم زده است. به هر حال ما هر چه در عزت و عظمت بسیج بگوییم کم است. بسیج متعلق به همه مردم است و مردم باید به آن دلگرمی داشته باشند.
 
قدردانی شهردار منطقه از همکاران بسیجی
 
از سوی دیگر، شهردار منطقه 8 در برنامه ای که با عنوان دیدار با فرمانده و کارکنان بسیج منطقه متبوعش برگزار شد تاکید کرد: خوشحالم که در جمع شما عزیزان هستم. جا دارد از زحماتی که متحمل می شوید در حوزه بسیج و غیربسیج تشکر کنم.
 
وی افزود: کار ما تفکیکی نیست. جنس کار بسیجی وگروه های دیگرِ غیر بسیجی، طیفی از مدیریت هاست که در بسیج تعریف می شود؛ در حوزه امنیت داخلی و خارجی، در حوزه اقتصاد مقاومتی، در حوزه بصیرت افزایی، در حوزه محرومیت زدایی و در حوزه ترویج فرهنگ جهاد و شهادت. همچنین شاهد فعالیت های این نهاد ارزشمند در در حوزه های تعهد پذیری، تدوین حقایق و دقایق از دفاع مقدس هستیم که هر کدام از آنها طیفی از تکالیف را در بر می گیرد.
 
نوری ادامه داد: کار بسیج سخت و دشوار و واقعیت این است که بسیج یک لباسِ تعریف شده نیست. هر کسی که به منظور تحقق آرمان های انقلاب اسلامی در صنعت، تولید، اقتصاد، امنیت و فرهنگ کار کند یک بسیجی به شمار می رود. بسیج عام و فراگیر است ولی وقتی بسیجی شدیم باید آداب بسیج را رعایت کنیم.
 
وی تاکید کرد: هرکدام از ما باید مراقب زمان باشیم که چطور وقت مان را گذراندیم. باید بخشی از وقت مان را برای مطالعه بگذاریم و با مطالعه مانوس شویم. چه از کتابهای تاریخی چه کتابهای خاطرات مسئولان. نمی شود یک نفر بسیجی باشد و مطالعه نداشته باشد. شما در هر قسمتی که کار می کنید باید دانش تان را بالا ببرید، زیرا افراد حرفه ای باید دانش کامل داشته باشند. 
 
این مدیر ارشد شهری همچنین اظهار داشت: بسیج عزت و منزلت دارد و حفظ آن کار سختی است. مدیریت شهری هم نیاز به تلاش دارد. مردم شایستگی بهترین خدمت را دارند. مردم ما پشت سر مقام معظم رهبری هستند و خوب ایفای نقش می کنند. اکنون هم با توجه به فشارهای اقتصادی اخیر مردم مشکلات را تحمل می کنند و کار ما سنگین تر است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: