جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 10 آذر 1397     
افزایش ۲۰ درصدی یارانه مراکز بهزیستی

خبرگزاری فارس: پهپد پورشبانان در نشست خبری به مناسبت روز جهانی معلولان گفت: طی سال‌های گذشته تا کنون ۵۰۰ هزار مددجو و معلول مستمری بگیر بهزیستی بوده‌اند، امسال نیز ۵۳۰ هزار نفر به این جمعیت اضافه شده است.

وی ادامه داد: دولت در راستای برنامه حمایت از نیازمندان و رفع فقر ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در قالب اعتبارات ویژه به بهزیستی داده و علیرغم تمام مشکلات مستمری مددجویان ۳.۲ درصد در سال گذشته افزایش یافت.

پورشبانان گفت: امسال نیز برای جبران افزایش قیمت‌ها که در تجهیزات توانبخشی بروز کرد، سازمان برنامه و بودجه همکاری خوبی با بهزیستی داشت به طوری که اعتبارات ارزی برای جبرانش در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به تصویب قانون جامع حمایت از حقوق معلولان گفت: تامین منابع برای اجرای این قانون سخت است و نمی‌توان تمام آن را اختصاص داد. به همین دلیل در قالب یک پیش نویس نهایی اعتبار اجرای این قانون در سال ۹۸ به دولت ارائه می‌شود که ۲ هزار میلیارد تومان است که سازمان برنامه و بودجه با آن موافقت کرده و امیدواریم مورد موافقت دولت هم قرار گیرد.

جانشین رئیس سازمان بهزیستی گفت: البته برای اجرای تمام مصوبه‌های قانون حمایت از معلولان ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داست، اما با این وجود امیدواریم این پیش‌نویس در دولت تصویب شود.

پورشبانان در مورد یارانه مراکز توانبخشی گفت: سال گذشته یارانه سال ۹۷ تصویب شد، اما با افزایش تورم ناگهانی دولت عنوان کرده که یارانه‌ها ۲۰ درصد امسال و سال آینده افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: ۲ هزار و ۲۰۰ مرکز به ۱۲۰ هزار معلول خدمات می‌دهد که ما طبق قانون باید بخشی از هزینه‌ها را جبران کنیم و پیشنهاد تامین این منابع مورد توافق سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته است.

جانشین رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به طرح نگهداری از معلولان در منزل گفت: رویکرد ما زندگی معلول در خانواده است به همین دلیل با اجرای این طرح شاهد افزایش نگهداری معلولان در منزل هستیم.

پورشبانان در مورد رویکرد بهزیستی در کاهش معلولیت‌زایی گفت: با اجرای غربالگری ژنتیک تاکنون ۲۰۰ هزار زوج از مشاوره‌های پیش از ازدواج استفاده کرده‌اند و برای خانواده‌هایی که یک یا چند فرزند معلول دارند با مجوز بهزیستی به طور رایگان برای بارداری‌های بعدی خود از آزمایش ژنتیک برخوردار می‌شوند.

وی گفت: امسال ۱۳ هزار و ۷۳۷ معلول بر سر کار رفته‌اند که بیش از دو برابر این تعداد برای ایجاد شغل آماده شدند.

جانشین رئیس سازمان بهزیستی از تغییر مراکز شبانه‌روزی به سمت مراکز روزانه خبر داد و گفت: همچنین با کمک سازمان جهانی و خیرین خانه‌های کوچکی برای معلولان با درصد معلولیت خفیف در نظر گرفته‌ایم و می‌خواهیم این خانه‌ها را افزایش دهیم.

 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: