جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 14 دی 1393     
عقب‌نشینی جبهه النصره در سوریه

ایسنا: به دنبال وقوع درگیری‌های شدید میان حزب‌الله لبنان و اعضای گروه جبهه النصره در منطقه «فلیطه» واقع در مرز میان لبنان و سوریه، منابعی در گروه جبهه النصره اعلام کردند که اعضای این گروه از پایگاه «المسروب» در اطراف شهرک فلیطه عقب‌نشینی کرده‌اند.

به گزارش سایت اینترنتی التیار لبنان، درگیری‌ها میان دو طرف در بیش از چند محور در کوه‌های قلمون رخ داد و جبهه النصره تلاش می‌کرد تا به پیشروی‌های بیشتری دست یابد.

اطراف شهرک «فلیطه» از ماه‌ها پیش به صحنه درگیری‌ها میان جبهه النصره و حزب‌الله تبدیل شده است.

رامی عبد الرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد که جبهه النصره پایگاه مشترک حزب‌الله و نیروهای نظام سوریه را هدف قرار داده بود که موجب وقوع درگیری‌های شدید میان آنها شد.

پایگاه حدث‌نیوز نزدیک به حزب‌الله نیز اعلام کرد که جبهه النصره به پایگاه المسروب که یک پایگاه نظامی در شمال غربی شهرک فلیطه است حمله کرده بود.

به گزارش پایگاه مذکور، پس از چند ساعت از این حمله نیروهای حزب‌الله و ارتش سوریه موفق شدند تروریست‌ها را مجبور به عقب‌نشینی به مناطق اطراف این شهرک کردند.

همچنین منابع کنترل النصره بر پایگاه‌های حزب‌الله را تکذیب کردند.

تلویزیون المیادین نیز یورش جبهه النصره به پایگاه حزب‌الله و در دست گرفتن کنترل آن را تکذیب کرده بود.

عباس ابراهیم، مدیرکل امنیت لبنان نیز اعلام کرد که تندروها و افراد مسلح تلاش می‌کنند تا کنترل روستاهای لبنان در مجاورت با سوریه را در دست بگیرند.

وی افزود: اعضای داعش تلاش می‌کنند تا کنترل منطقه قلمون را به طور کامل در دست بگیرند و ما شاهد این مساله بوده‌ایم که برخی افراد در آنجا به خاطر ترس از کشته شدن به دست داعش با این گروه بیعت کرده‌اند.

ابراهیم تاکید کرد: نیروهای امنیتی و نظامی آمادگی کامل را برای مقابله با داعش دارند. در حال حاضر تعداد اعضای داعش در این منطقه تقریبا به 1000 تن می‌رسد اما این تعداد هر روز بیشتر می‌شد.

ابراهیم همچنین به احتمال وقوع انفجارهای جدید در مناطق تحت کنترل حزب‌الله اشاره کرد و گفت: تهدیدات همچنان وجود دارد.

رامی عبدالرحمان نیز گفت: اخبار منتشر شده در خصوص کنترل داعش بر بیشتر منطقه مرزی با لبنان صحت دارد اما در حال حاضر حمله‌ داعش به روستاهای مرزی لبنانی غیرممکن است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: