جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 14 دی 1393     
مجلس از ورود موتور سیکلت و خودروهایی با سوخت پاک حمایت می کند

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز ، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شواری اسلامی گفت : ما همیشه باید بین انتفاعمون از فلات های اقتصادی با هزینه های ایجاد شده در حوزه اجتماعی یک بالانس و تعادل برقرار کنیم ، در حوزه های اجتماعی و مردمی بابت توسعه صنعتی نباید هزینه های ما بیشتر از انتفاعی باشد که از محل توسعه عایدمان می شود ، امروز یک بخش از این هزینه با بحث محیط زیست و فضای زیست محیطی مرتبط شده است .

پورابراهیمی در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز افزود : در حال حاضر ما گزارش دقیقی در دست نداریم یا حداقل اولویت ما هزینه های بخش زیست محیطی مان نیست زیرا درآمد های ناشی از فضای اقتصادی کاملا مشهود است ، به طور مثال صنعت فولاد سالی هزار میلیارد یا دو هزار میلیارد سود آوری دارد ، اما بابت موضوع هزینه های زیست محیطی به دلیل کیفی بودن و عدم محاسبه ی دقیق ارقام و اعداد آن ما نمی توانیم به سراغ آن برویم ، ویژگی بعدی آن نامحسوس بودن آن می باشد .

پور ابراهیمی اضافه کرد : زمان آن فرا رسیده است که به دنبال توسعه سبز باشیم چرا که در همه جای دنیا  صنعت و توسعه سبز مطرح شده است که مفهومش این است که هردو را با هم بالانس کنیم و آن وقت ببینیم انتفاع ما بیشتر است یا نه ، اگر میزان انتفاع ما برابر نبوده یا کمتر باشد دیگر اسمش توسعه نیست ، به عنوان مثال ما 1 واحد آلاینده کننده را ایجاد کنیم و سالی 100 میلیارد پول خالص در اقتصاد کشور تعریف کنیم و اشتغال ایجاد کنیم ، بعد وقتی هزینه های بهداشت و درمان را که صرف عوارض ناشی از مسائل بیماری ها ، تنگی نفس ها و سرطان ها و مرگ و میر را به طور دقیق و به صورت پروژه ای محاسبه کنیم رقمی در حدود 120 میلیارد برآورد می شود ، علیرغم اینکه این کار پرفایده و ارزشمندی ست  اما متاسفانه به دلیل اینکه مسائل دیگری برای ما ضرورت بوده است از این بخش غافل مانده ایم و هزینه توسعه را محاسبه نکرده ایم ، راه کار موثر در توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا در دستور کار قرار دادن خودروهای هیبریدی و موتورسیکلت های برقی ست .

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد : در خصوص قیمت خودروهای دارای سوخت پاک گفت : گاهی ممکن است بگوییم قیمت تمام شده ی خودروی برقی بالاست اما باید این هزینه را به نسبت جبران مافاتی که بابت سوخت های فسیلی متحمل می شویم مقایسه و محاسبه کنیم .

پورابراهیمی در خاتمه خاطرنشان کرد : چنانچه ما سرفصلی ترتیب دهیم و در آن برای ماء التفاوت هزینه های بهداشت ، بودجه در نظر بگیریم مثلا به این صورت که اعلام کنیم بخشی از هزینه ورود خودروی برقی را متقبل می شویم ، البته طوری که برای قسمت اقتصادی هم به صرفه باشد ، به عقیده ی بنده کار ارزشمندی است ، کمیسیون صنایع هم در این حوزه ورود پیدا کرده ، ما هم قول کمک میدهیم .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: