جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 13 دی 1393     
قیمت سرخابی‌ها،ازشایعه تاواقعیت

تسنیم: موضوع امضای صورتهای مالی استقلال و پرسپولیس توسط وزیر ورزش و جوانان پس از ماهها بلاتکلیفی و پس از آن مهلت دوباره سازمان خصوصی سازی به باشگاه استقلال برای ویرایش و ارسال مجدد صورتهای مالی آبی‌ها، مهمترین خبرها در خصوص واگذاری سهام دو تیم قرمز و آبی در چند هفته گذشته است.

صورتهای مالی این دو تیم از آنجا مهم و مورد توجه سازمان خصوصی سازی است که بر اساس قانون ملاک قیمتگذاری سهام استقلال و پرسپولیس این گزارشات است و پس از نهایی شدن صورتهای مالی و حسابرسی آنها، قیمت کارشناسی و پیشنهادی سازمان خصوصی سازی به هیات واگذاری تقدیم خواهد شد و با مهر تایید اعضای این هیات نیز آگهی مزایده این دو تیم در روزنامه ها منتشر می شود و پس از آن، مزایده واگذاری به سرانجام خواهد رسید. اتفاقی که بارها وعده داده شده است و گویا در عمل دست اندازهای زیادی پیش روی این واگذاری قرار داشته و دارد.

با این حال چندی پیش رئیس کل سازمان خصوصی سازی از درج آگهی واگذاری این دو باشگاه در دیماه و برگزاری مزایده استقلال و پرسپولیس در بهمن ماه خبر داده است.

جدای از تحقق این وعده، موضوعی که این روزها مورد توجه هواداران و خریداران احتمالی سرخابی‌هاست، بحث قیمتی است که توسط هیات واگذاری تایید می شود.

بر این اساس مشاور سازمان خصوصی سازی گفته، در جلسه‌ آینده هیات واگذاری قیمت این دو باشگاه تعیین خواهد شد و در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد تا مشخص شود هر باشگاه به چه میزان ارزش دارد و بر اساس قیمت برند، مایملک پرسپولیس و استقلال، صورت وضعیت مالی و البته بدهی‌های معوقه مبلغ نهایی تعیین می‌شود.

جعفر سبحانی در خصوص این موضوع که یکی از اعضای هیات وگذاری قیمت 180 میلیارد تومانی را برای شروع مزایده عنوان کرده است نیز اذعان داشت: این عضو هیات واگذاری شاید چندان هم بیراه نگفته باشد ولی احتمالا این قیمت در جلسه آینده هیات واگذاری قطعی خواهد شد؛ بعلاوه این که چون خیلی فاکتورها مثل بدهی‌ها، مایملک دو باشگاه و تعداد هواداران متفاوت است، منطقی این است که قیمت پایه مزایده این دو باشگاه هم با یکدیگر تفاوت داشته باشد.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی نیز معتقد است: باشگاه استقلال از دارایی های منقول بیشتری برخوردار است و از همین رو در قیمت گذاری پایه باید رقم بالاتری پیشنهاد شود ولی باید لیست بدهی ها و اموال بطور یک جا محاسبه و وقت قیمت واقعی آن مشخص شود.

پوری حسینی با بیان اینکه همچنان اسناد بدهی های مالی و اموال منقول این دو باشگاه در حال بررسی است گفته کارشناسان سازمان خصوصی سازی در حال بررسی میزان بدهی های این دو باشگاه هستند تا با تعیین رقم مشخص و قطعی امکان واگذاری با شرایط شفاف و معین صورت بگیرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: