جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 28 آذر 1392     
ساخت سامانه تغيير اضطراري چراغ هاي راهنمايي و رانندگي

به گزارش گروه فرهنگ و ترافیک شهداری نیوز ،جوان کهگیلویه و بویراحمدی سامانه ای اختراع کرد که مواقع حوادث ، نور چراغ های راهنمایی و رانندگی را تغییر می دهد تا مسیر باز شود.

علی صالح جعفری زاده گفت: این سامانه کنترل از راه دور می تواند مامور پلیس و یا رانندگانی را که مجوز از راهنمایی و رانندگی دارند در مواقع ضروری ، نور چراغ های قرمز را سبز کند تا زمینه ادامه مسیر فراهم شود.

این مخترع جوان گفت: این سامانه 2 فرستنده دارد که در اختیار مامور پلیس و یا راننده آمبولانس یا آتش نشانی قرار می گیرد گفت: مامور پلیس و یا رانندگان این دو وسیله نقلیه می توانند از فاصله دور با فرستنده ای که در دست دارند با گیرنده ای که در پایه چراغ ها نصب شده ، ارتباط برقرار و چراغ راهنما را سبز کنند.

وی گفت: با توجه به حجم بالای ترافیک ، این اختراع به جهت استفاده از زمان به ویژه برای ماموریت های اضطرای اورژانس یا آتش نشانی دارای اهمیت بسیاری است.

این مهندس برق گفت: کاهش یک نفر از ماموران پلیس در محل وجود چراغ های راهنمایی و رانندگی و انجام همزمان مسیر دهی خودروها و جلوگیری از تصادفات و کنترل تقاطع از دیگر مزیت های این اختراع است.

سرهنگ ملکی معاون راهنمایی و رانندگی استان هم با بیان اینکه این اختراع به شماره 80237 در سازمان کنترل ترافیک ثبت شده است گفت: در صورت اجرایی شدن این اختراع ، 20 درصد مشکلات فراروی دستگاه های خدمات رسان در ترافیک به ویژه در بخش اورژانس و آتش نشانی حل خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: