جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 24 مهر 1397     
شهردار منطقه شش خبر داد
راه اندازی 11 خانه فرهنگی در مسجد سرای گل ها

به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز، شهردار منطقه شش با اشاره به پیشرفت پروژه مسجدسرای گلها گفت:این مسجدسرا در مساحتی حدود ۶۰۰ متر مربع و در سه طبقه و حجم کار ۱۹۲۰ متر مربع با دو بخش مسجد و سرای محله در حال ساخت است و با راه اندازی 11 خانه فرهنگی به شهروندان خدمت رسانی می کند.

محمدرضا دهداری پور گفت: موقعیت جفرافیایی این مسجدسرا به گونه‎ای است که از شمال به بزرگراه جلال آل احمد و از جنوب به شهرک گل‌ها دسترسی دارد و این موقعیت مکانی شرایط دسترسی آسان و بهره‎مندی از امکانات مسجدسرا را برای اهالی منطقه فراهم می‌کند.
 
شهردار منطقه شش اضافه کرد: این مسجدسرا علاوه بر اینکه مانند تمامی مساجد امکاناتی مانند شبستان، سالن زنانه و مردانه خواهد داشت، پیش‌بینی شده در این سرا ۱۱ خانه برقرار شود که برخی از آن‌ها شامل خانه عترت و قرآن، خانه دوام ایمنی، خانه کودک، خانه کتاب، خانه علم و زندگی، خانه فناوری و اطلاعات، خانه فرهنگ و هنر، خانه سلامت، خانه پژوهش و خانه کارآفرینی است.
 
دهداری پور توضیح داد: پروژه مسجد سرای منطقه ۶ الگویی ویژه از ارتباط بین مسجد و سرای محله است که برای اولین بار در کشور به عنوان الگوی مذهبی و مردمی رونمایی خواهد شد.
 
گفتنی است مسجدسرای گل‌ها به‌ عنوان نخستین مسجدسرای پایتخت شناخته می‎شود و طراحی مسجدسرای گل‌ها به گونه‌ای است که سرای محله و مسجد ورودی جداگانه دارند اما امکان دسترسی سرا به مسجد ایجاد شده و شهروندان بعد از حضور در کلاس‌های فرهنگی سرای محله گل‌ها می‌توانند به راحتی در برنامه‌های مذهبی مسجد هم شرکت کنند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: