جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 24 مهر 1397     
کنترل آلایندگی اتوبوس های سرویس کارکنان ایران خودرو و سایپا در انتظار همکاری

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز،267 دستگاه خودروی سنگین در حال تردد در شهر تهران از شروع اجرای طرح کنترل وضعیت آلایندگی ، مورد آزمون مجدد آلایندگی (کدری دود) قرار گرفتند.

اکیپ کنترل آلایندگی کنار جاده ای به همراه پلیس از پنجم مهرماه نسبت به کنترل آلایندگی 267 دستگاه خودروی سنگین در حال تردد اقدام کرده که از این تعداد 26 دستگاه فاقد معاینه فنی و 64 دستگاه در آزمون آلایندگی مردود شده است.
 
این خودروها به علت نداشتن معاینه فنی و یا تولید آلایندگی بیش از حد مجاز توسط پلیس جریمه و در صورت نیاز فک پلاک شده اند. ضمناً 49 دستگاه خودرو به رغم داشتن معاینه فنی، به علت مردودی در آزمون آلایندگی، جریمه و معاینه فنی آن ها ابطال شده است.
 
در این طرح یک ماهه سرویس کارکنان چندین ارگان و سازمان نظیر صدا وسیما-شهرداری تهران مورد ارزیابی قرار گرفته و کنترل برخی از سازمان ها شامل ایران خودرو و سایپا به علت عدم همکاری لازم در ورود به توقفگاه های اتوبوس های سرویس کارکنان به تعویق افتاده است.
 
شایان ذکر است با عنایت به اهمیت موضوع و نیاز به کنترل وضعیت آلایندگی این خودروها، جهت اخذ مجوزهای لازم برای ورود مکاتبه با دادستانی انجام شده و این مسئله به جدیت از مراجع قانونی ذیربط در حال پیگیری می باشد.بدون تردید اثربخشی این طرح مستلزم همکاری سایر ارگان ها و سازمان ها در این خصوص بوده ومشارکت در اجرای آن نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا و حفظ سلامت شهروندان ایفا خواهد کرد.
 
بنابر بخشنامه استاندار محترم به کلیه وزارتخانه و دستگاه های اجرایی مبنی برالزام استفاده از خودروهای دارای معاینه فنی، کنترل مضاعف آلایندگی خودروهای سنگین در سطح شهر تهران، ادامه خواهد داشت.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: